Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagogija i kultura (CROSBI ID 48072)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Hrvatić, Neven Pedagogija i kultura // Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 152-161

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven

hrvatski

Pedagogija i kultura

Izazovi budućnosti pojedinca i društva (globalnog svijeta) ogledaju se u pristupu i kvaliteti današnje škole, sustava odgoja i obrazovanja, koji djeluju u promijenjenim uvjetima mulitkulturalnog okružja. Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odnosima, demokratskoj participaciji, stjecanju kompetencija, suradničkom učenju i solidarnosti. Poteškoće, ali i dobri rezultati školske prakse u promijenjenom društvenom ozračju potakli su oblikovanje novih pedagoških koncepata: interkulturalne pedagogije i kulturalno osjetljive pedagogije. Prihvaćajući paradigmu o jedinstvenom kontinuumu odgoja i obrazovanje (u kojem svako dijete treba naći svoje mjesto ovisno o dosegu mogućnosti, interesima i potrebama), isti cilj odgoja zahtjeva diferencijalni pristup, specifičnu modifikaciju po mjeri/posebnih odgojnih potreba. Diferencijalni odgoj (pedagogiju) možemo promatrati kao zajednički pristup čije su karakteristike: naglasak na individualnim osobinama (mogućnostima), posebnosti i razvijanja potencijala svakog djeteta s ciljem sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima škole (zajednice), uključenje svih koji su na bilo koji način različiti, drugačiji i koji za primarno zadovoljenje svojih obrazovnih potreba trebaju prilagodbu nastavnih modela, pristupa, sadržaja, metoda, tehnologije..., prema pružanju jednakih mogućnosti za sve.

pedagogija, kultura, interkulturalni odgoj i obrazovanje, kurikulum, diferencijalna pedagogija

nije evidentirano

engleski

Pedagogy and Culture

nije evidentirano

pedagogy, culture, intercultural education, curriculum, differential pedagogy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

152-161.

objavljeno

Podaci o knjizi

Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti

Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

2013.

978-953-99167-5-4

Povezanost rada

Pedagogija