Pedagogija i kultura (CROSBI ID 48072)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven
hrvatski
Pedagogija i kultura
Izazovi budućnosti pojedinca i društva (globalnog svijeta) ogledaju se u pristupu i kvaliteti današnje škole, sustava odgoja i obrazovanja, koji djeluju u promijenjenim uvjetima mulitkulturalnog okružja. Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odnosima, demokratskoj participaciji, stjecanju kompetencija, suradničkom učenju i solidarnosti. Poteškoće, ali i dobri rezultati školske prakse u promijenjenom društvenom ozračju potakli su oblikovanje novih pedagoških koncepata: interkulturalne pedagogije i kulturalno osjetljive pedagogije. Prihvaćajući paradigmu o jedinstvenom kontinuumu odgoja i obrazovanje (u kojem svako dijete treba naći svoje mjesto ovisno o dosegu mogućnosti, interesima i potrebama), isti cilj odgoja zahtjeva diferencijalni pristup, specifičnu modifikaciju po mjeri/posebnih odgojnih potreba. Diferencijalni odgoj (pedagogiju) možemo promatrati kao zajednički pristup čije su karakteristike: naglasak na individualnim osobinama (mogućnostima), posebnosti i razvijanja potencijala svakog djeteta s ciljem sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima škole (zajednice), uključenje svih koji su na bilo koji način različiti, drugačiji i koji za primarno zadovoljenje svojih obrazovnih potreba trebaju prilagodbu nastavnih modela, pristupa, sadržaja, metoda, tehnologije..., prema pružanju jednakih mogućnosti za sve.
pedagogija, kultura, interkulturalni odgoj i obrazovanje, kurikulum, diferencijalna pedagogija
nije evidentirano
engleski
Pedagogy and Culture
nije evidentirano
pedagogy, culture, intercultural education, curriculum, differential pedagogy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
152-161.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura - teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2013.
978-953-99167-5-4