Transfer biotičkih motoričkih znanja na stupanj specijaliziranih znanja iz sportske gimnastike (CROSBI ID 377948)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Čuljak, Zoran
Miletić, Đurđica
Delaš Kalinski Sunčica
hrvatski
Transfer biotičkih motoričkih znanja na stupanj specijaliziranih znanja iz sportske gimnastike
Istraživanje je provedeno na uzorku 75 djece (30 dječaka i 45 djevojčice), kronološke dobi od sedam godina. Biotička motorička znanja analizirana su kroz poligon biotičkih motoričkih znanja, koji je sastavljen od četiri testa koji predstavljaju svako pojedino područje biotičkih motoričkih znanja. Temeljna gimnastička znanja analizirana su putem 12 testova znanja iz područja na različitim spravama gimnastičkog višeboja. Eksperimentalni postupak trajao je ukupno 18 tjedana. Za realizaciju postavljenih ciljeva i provjeru hipoteza korištene su: metrijske karakteristike (pouzdanost/objektivnost, osjetljivost, homogenost), univarijatna analiza varijance, korelacijska analiza te serije multiplih regresijskih analiza. Eksperimentalni program prouzrokovao je značajne promjene kod biotičkih motoričkih znanja za manipulaciju objektima, biotičkih motoričkih znanja za savladavanje prepreka, biotičkih motoričkih znanja za savladavanje otpora i biotičkih motoričkih znanja za savladavanje prostora te kod svih provjeravanih motoričkih znanja iz sportske gimnastike. Utvrđen je značajan utjecaja biotičkih motoričkih znanja mjerenih u inicijalnoj točci na sva motorička znanja iz sportske gimnastike procijenjenih u finalnoj točci. Zaključno, prilikom utvrđivanja transfera inicijalne razine biotičkih motoričkih znanja na finalnu razinu gimnastičkih znanja, jasno se izdvojilo jedno područje - biotička motorička znanja za savladavanje prepreka. Viša razina biotičkih motoričkih znanja za savladavanje prepreka značajno utječe na savladavanju svih analiziranih gimnastičkih znanja. Dobiveni rezultati potvrđuju teoriju o pozitivnom transferu motoričkih znanja temeljenoj na sličnosti elemenata. Potrebna su dalja istraživanja kako bi se osim složenosti zadatka utvrdili i drugi faktori utjecaja na učinkovitost usvajanja gimnastičkih znanja kao što su stilovi i strategije učenja te motiviranost učenika. OriginalnoThorndike-ovu teoriju identičnih elemenata u pozitivnom transferu znanja upotpunio je Osgoode, a vrlo je rijetko eksperimentalno istraživana. Stoga ova disertacija ima poseban značaj i doprinos teorijskim temeljima u motoričkom učenju prema kojem zajednički elementi ne moraju biti identični, ali moraju biti slični podražaji koji ih pokreću kao i motorički odgovori na podražaje.
motoričko učenje; transfer znanja; sedmogodišnjaci
nije evidentirano
engleski
Transfer of fundamental movement skills on the level of specialized gymnastic skills
nije evidentirano
motor learninig; transfer of skills; seven year old children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
154
07.03.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Splitu
Split