Upotreba interneta u nastavi osnovnog obrazovanja (CROSBI ID 378106)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pečatnik, Emina
Matijević, Milan
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Upotreba interneta u nastavi osnovnog obrazovanja
Proces globalizacije, ubrzan tempo života, razvoj tehnologija i novih medija te velika količina informacija mijenjaju ulogu škole. Tradicionalna nastava je pasivna, usmjerena na učitelja i stoga učenicima nezanimljiva. Učitelji i učenici moraju biti partneri u odgojno-obrazovnom procesu, a nastava usmjerena na učenika. Kvalitetna upotreba novih medija u nastavi pospješuje nastavni proces, čini ga kreativnijim i dinamičnijim. Internet predstavlja najrašireniji medij današnjice, ali i sutrašnjice te je neizbježna njegova integracija u nastavne planove i programe. Obitelj i škola su odgovorni za pripremanje mlade osobe za aktivan život u društvu znanja i rad u multikulturalnoj zajednici. S ciljem da se ispita postojanje razlika i povezanosti u mišljenju o korištenju interneta u nastavi i osobne percepcije interneta učitelja s obzirom na njihova pojedina socio-demografska obilježja (spol, prebivalište, radni staž, radno mjesto) provedeno je istraživanje. Anketnim se upitnikom ispitivalo mišljenje i percepcija sadašnjih učitelja i budućih učitelja (studenata) o upotrebi interneta u nastavi. Uzorak je činilo 88 učitelja zaposlenih u šest hrvatskih osnovnih škola iz tri županije (N = 88) i 52 studenata pete studijske godine Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Odsjeka u Čakovcu (N = 52). Obzirom na spol, sudjelovalo je sveukupno 75 učiteljica (85, 2%) i 13 učitelja (14, 8%) te 44 studentice (84, 6%) i 8 studenata (15, 4%). Za potrebe istraživanja korišten je Internet Attitude Scale (IAS) preuzet od Ling Kuo (2005). Rezultati pokazuju da svi ispitanici (studenti i učitelji) koji imaju pozitivniju percepciju interneta imaju i pozitivnije mišljenje o korištenju interneta u nastavi. Također, ne postoji statistički značajna razlika u mišljenju o korištenju interneta u nastavi između muških i ženskih ispitanika. Očekivalo se da će stariji učitelji iskazati negativniju percepciju interneta kao i učitelji koji imaju više godina radnog staža.
internet; nastava; primarno obrazovanje; učenik; učenje; budući učitelji; učitelji; percepcija interneta (IAS); društvo znanja; novi mediji
nije evidentirano
engleski
Using the internet in elementary education
nije evidentirano
Internet; teaching; primary education; student; learning; pre-service teachers; teachers; Internet Attitude Scale (IAS); the knowledge society; new media
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
29.10.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Čakovec