Dvojezičnost kao komponentna suvremenog interkulturalnog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 48131)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ivanković, Iva
hrvatski
Dvojezičnost kao komponentna suvremenog interkulturalnog odgoja i obrazovanja
Dvojezičnost je složen i široko rasprostranjen fenomen prisutan gotovo u svim suvremenim društvima i kulturama. Danas u svijetu postoje brojni modeli dvojezične nastave potkrijepljeni praktičnim pedagoškim i didaktičkim teorijama. Brojne sposobnosti kao što su metajezična svjesnost, čitanje i pisanje, divergentno razmišljanje te socijalne vještine, dvojezični govornici lakše i brže razvijaju od jednojezičnih govornika. Jezične kompetencije omogućavaju dvojezičnim govornicima i bržu kulturalnu prilagodljivost jer i sami sudjeluju u barem dvije kulture. U ovom radu se nastoji ukazati na povezanost interkulturalnog i dvojezičnog obrazovanja, odnosno implementaciju interkulturalnih dimenzija i vrednota u dvojezične modele organiziranja nastave. Uz kratak prikaz modela dvojezičnog obrazovanja u svijetu, prikazani su modeli dvojezičnog obrazovanja koji se provode u Republici Hrvatskoj. Uvažavajući prednosti dvojezičnosti zagovara se stajalište da je u Hrvatskoj potrebno uložiti više znanja u izgradnju dvojezičnih modela obrazovanja kojim će se kod učenika razvijati jezične i interkulturalne kompetencije nužne za život u multikulturalnom društvu.
dvojezičnost, dvojezično obrazovanje, interkulturalizam, kulturna raznolikost
nije evidentirano
engleski
Bilingualism as a component of modern intercultural education
nije evidentirano
bilingualism, bilingual education, interculturalism, cultural diversity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
109-117.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura
Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2013.
978-953-99167-7-8