Sezonske promjene koncentracije kalcija u rodnim izbojima šljive (CROSBI ID 91386)

Čmelik, Zlatko Sezonske promjene koncentracije kalcija u rodnim izbojima šljive // ACS - Agriculturae conspectus scientificus, 65 (2000), 2; 71-78-x

Čmelik, Zlatko

Sezonske promjene koncentracije kalcija u rodnim izbojima šljive

Tijekom dvije vegetacije istraživana je dinamika koncentracije Ca u pojedinim dijelovima rodnih izbojka šljive Bistrice (drvo, kora, pupovi, lišće i plodovi). U pokusu su bile dvije varijante: kontrola, u kojoj nije obavljana obrada tla, gnojidba i rezidba, i poboljšani sustav održavanja uz primjenu agrotehničkih i pomotehničkih zahvata.U različitim dijelovima rodnih izbojaka sezonska dinamika koncentracije Ca bila je bitno različita. Opadanje koncentracije Ca utvrđeno je u vegetativnim i generativnim pupovima od početka vegetacije do pune cvatnje, te u plodovima od perioda prestanka rasta vršnih mladica do sazrijevanja plodova. Nasuprot tome, utvrđeno je povećavanje koncentracije Ca tijekom vegetacije u plojci i peteljci lista, te u kori mladica. Koncentracija Ca u drvu mladica ostala je tijekom cijele vegetacije nepromijenjena. U kori rodnih izbojaka koncentracija Ca je od početka vegetacije do pune cvatnje postupno rasla, a zatim lagano opadala do sredine vegetacije i dalje ostala na toj razini. U drvu rodnih izbojaka zabilježen je pad koncentracije Ca do fenofaze zelena glavica, a zatim rast do pune cvatnje i zadržavanje na približno istoj razini do sredine vegetacije, da bi potom uslijedio lagani pad prema kraju vegetacije. Istraživanja su pokazala da primijenjeni zahvati nisu utjecali na dinamiku, a neznatno na razinu koncentracije kalcija. Razlike među varijantama pokusa prema razini koncentracije Ca očitovale su se u kori mladica i rodnih izbojaka, pri čemu je veća koncentracija Ca bila u kontrolnoj varijanti

Prunus domestica; sorta Bistrica; mineralna hranidba; kalcij; sustav održavanja voćnjaka

Seasonal Changes in Calcium Concentration of Bearing Plum Shoots

Prunus domestica; cultivar Bistrica; mineral nutrition; calcium;