MOGUĆNOSTI I IZVORI POGREŠAKA U ISTRAŽIVANJIMA U GRUPNOJ ANALIZI (CROSBI ID 479323)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Pernar, Mirjana MOGUĆNOSTI I IZVORI POGREŠAKA U ISTRAŽIVANJIMA U GRUPNOJ ANALIZI // Institut za grupnu analizu, study days:Istraživanja u grupnoj analizi Zagreb, Hrvatska, 01.04.2000-01.04.2000

Pernar, Mirjana

MOGUĆNOSTI I IZVORI POGREŠAKA U ISTRAŽIVANJIMA U GRUPNOJ ANALIZI

Veći napredak će se postići znanstvenim istraživanjem nego nagađenjem iz naslonjača. U sadašnjoj kliničkoj praksi, znanost je traganje za sistematiziranim znanjem putem opažanja. Tako se izraz odnosi na metodu sustavnog prikupljanja i vrednovanja podataka. Uvijek je važno da se znanstvena opažanja i objašnjenja mogu provjeriti, da omogućuju sustavna ispitivanja, i da budu pouzdana. Neki se događaj mora moći ponovno proizvesti pod navedenim uvjetima, bilo gdje, bilo kada. Ako se događaj ne može ponovno proizvesti, znanstvenici postaju oprezni što se tiče ispravnosti izvornog opažanja. U psihoterapijskim sferama često se upotrebljavaju studije slučaja, korelacijske metode , mješovit nacrti istraživanja. Važno obilježje bilo kojeg eksperimentalnog nacrta je uključivanje barem jedne kontrolne grupe koja nije podvrgnuta eksperimentalnom postupku. Kontrolna grupa je neophodna ako se hoće učinke u eksperimentu pripisati manipulaciji nezavisne varijable. Postoje različiti osobni razlozi zašto se kliničari žele angažirati oko istraživanja. Neka od uobičajenijih su: znatiželja, osobno zadovoljstvo, profesionalne i socijalne promjene, kompeticija između profesija, individualne potrebe u karijeri, institucionalni zahtjevi, istraživanje kao izbjegavanje.

grupna analiza; istraživanja

Possibilities and sources of mistakes in group analysies researches

group analysis; reasearches