ISPITIVANJE SLUŠNOG PROCESIRANJA KOD DJECE STARIJE VRTIĆKE DOBI (CROSBI ID 378165)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Dominiković, Paula
Mladen, Heđever, Nikolić, Branko
hrvatski
ISPITIVANJE SLUŠNOG PROCESIRANJA KOD DJECE STARIJE VRTIĆKE DOBI
Slušno procesiranje je pojam koji opisuje kako mozak prepoznaje i interpretira zvukove iz okoline. Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) senzorički je poremećaj koji najčešće pogađa slušanje, razumijevanje govora i učenje, te stvara poteškoće u procesiranju auditivnih informacija. U ovom istraživanju naglasak je na ispitivanju slušne percepcije kod starije vrtićke djece. Za ispitivanje je korištena baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja odnosno sva četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi te Dihotički test rečenica). Test je proveden na uzorku od 19-ero djece. Ovim istraživanjem nastojala se utvrditi učestalost poremećaja u ovom dobnom uzorku te ispitati postoji li na ovom uzorku djece povezanost između jezičnih teškoća i slabijih rezultata na subtestovima. Rezultati primjene testa pokazali su da se oko 10 % starije predškolske djece nalazi u kategoriji slabijih odgovora te da je prisutnost jezičnih poremećaja u odnosu na promatrane varijable značajno povezana sa slabijim postignutim rezultatima na subtestovima.
poremećaj slušnog procesiranja; djeca starije vrtićke dobi; baterija testova za ispitivanje slušnog procesiranja
nije evidentirano
engleski
Auditory processing in older kindergarten children
nije evidentirano
auditory processing disorder; older kindergarten children; battery test for auditory processing examination
nije evidentirano
Podaci o izdanju
46
20.12.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb