Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoregulacija čitanja (CROSBI ID 597205)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Rončević Zubković, Barbara Samoregulacija čitanja // Čitanje za školu i život / Mićanović, Miroslav (ur.). Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. str. 33-41

Podaci o odgovornosti

Rončević Zubković, Barbara

hrvatski

Samoregulacija čitanja

Samoregulirani je čitatelj onaj koji postavlja realistične ciljeve čitanja, odabire učinkovite strategije čitanja, nadgleda razumije li tekst i procjenjuje napredak prema cilju. Razina samoregulacije pri čitanju ne ovisi samo o vještini čitanja i strategijama koje se pritom koriste, već i o osjećaju samoučinkovitosti te o percipiranoj vrijednosti zadatka što utječe na motivaciju za samoregulacijom. U ovom se radu opisuju mehanizmi djelovanja percipirane samoučinkovitosti na upotrebu strategija čitanja i motivaciju za samoregulacijom pri čitanju. Također se navode metode koje nastavnici mogu koristiti kako bi kod učenika povećali osjećaj kompetentnosti u čitanju i potaknuli ih na korištenje strategija samoregulacije. Nadalje, naglašava se važnost vrijednosti koje učenici pripisuju čitanju kao aktivnosti. Učenici koji smatraju da je čitanje važno i vrijedno, odnosno oni koji imaju razvijen interes za čitanje i orijentirani su prema usvajanju znanja, vjerojatnije će biti i samoregulirani čitatelji. S obzirom da razina samoregulacije kod učenika ne ovisi samo o vlastitim razmišljanjima i motivaciji već i o kontekstualnim čimbenicima, razredno okruženje također može poticati motivaciju za samoregulacijom.

samoregulacija; čitanje

nije evidentirano

engleski

Self-regulation of reading

nije evidentirano

self-regulation; reading

nije evidentirano

Podaci o prilogu

33-41.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Čitanje za školu i život

Mićanović, Miroslav

Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)

978-953-7290-33-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice