crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 631258

Časopis

Autori: Blagus Bartolec, Goranka; Matas Ivanković, Ivana
Naslov: Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima
( The weather forecast as information – the communicative and social aspects of meteorological messages in croatian daily newspaper and TV news )
Izvornik: Jezik kao informacija (3456-6543) 1 (2013), 1; 209-222
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: dnevne novine; komunikacijski aspekti; televizijski dnevnik; vremenska prognoza
( communication aspects; daily newspaper; TV news; weather forecast. )
Sažetak:
U radu se analiziraju komunikacijski i informacijski aspekti vremenske prognoze u dnevnim novinama (Jutarnji list i Večernji list) i televiziji (Dnevnik HRT-a). Internet kao medij nije uključen u analizu zbog nelinearnosti odabira informacija s aspekta primatelja, što je u prezentaciji vremenske prognoze veoma bitno. Osnovni je problem kojim se rad bavi povezivanje primarne informacije sadržane u poruci o vremenu s društvenom pozadinom unutar koje medij koji prenosi vremensku prognozu djeluje. Analiza je usmjerena na dva problema: 1.Vremenska prognoza u medijskoj prezentaciji spada u tzv. informativne sadržaje, dakle u područje vijesti, putem kojih se gledateljima kao pripadnicima uređene zajednice prenose obavijesti o svakodnevnim događajima, prema prosudbi pošiljatelja, važnim za djelovanje društva u cjelini. S obzirom na to da takva tematika u novinama i televiziji, zapravo, reproducira vladajući, tj. dominantni institucionalni okvir unutar društva, pokušava se utvrditi je li i vremenska prognoza kao dio informativnoga programa također pod utjecajem takve institucionalne organizacije ili oblikuje svoj vlastiti komunikacijski okvir. 2. Na temelju provedene ankete o načinu gledanja i čitanja vremenske prognoze, pokušava se analizirati na koji način, primatelji (čitatelji i gledatelji) percipiraju informaciju o vremenu te učinak same informacije na gledateljevu svijest. Metodološki su radom obuhvaćeni sljedeći aspekti vremenske poruke: informacijski okvir vremenske prognoze (u linearnome poretku izmjene informacija vremenska prognoza i u dnevnim novinama i u televizijskom dnevniku dolazi posljednja) ; koncepcijska analiza novinske i televizijske vremenske prognoze (u prijenosu informacija o vremenu zastupljena su dva komunikacijska koda – jezični /pisani, odnosno govoreni tekst/ i ikoničko-simbolički kod /sinoptičke karte, odnosno satelitska snimka/) ; komunikacijski učinak vremenske informacije na primatelja (jezično-semantički okvir vremenske prognoze i društveni okvir gledanja ili čitanja vremenske prognoze). U konačnici, naglasak je na utvrđivanju komunikacijskih posebnosti sadržaja vremenske prognoze u kojima se iščitavaju načela društvenoga ustrojstva zajednice u kojoj mediji djeluju.
Projekt / tema: 212-2120898-0925
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Filologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima
Upisao u CROSBI: Goranka Blagus Bartolić (gblagus@ihjj.hr), 30. Svi. 2013. u 19:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4