Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Early Childhood Commercialization and creating values "Mental maps" (CROSBI ID 193664)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Zloković, Jasminka Early Childhood Commercialization and creating values "Mental maps" // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), Sp.Ed.1; 291-303

Podaci o odgovornosti

Zloković, Jasminka

engleski

Early Childhood Commercialization and creating values "Mental maps"

Child develops in the context of family dynamics but its competence, the adoption of cultural and social norms depends on their peers, teachers, the media and other educational environments that have an impact on the behavior and views. Yet from the birth, child's living space is increasingly occupyed by the media. Young children often become target by many advertisements in addition to force their parents to buy attractive product. Continuously transmitted messages by media aimed encourage children’s consumer behavior and the formation of attitudes towards themselves, others and the world around them according to the criteria “ The more I have, more I’ll be worth”. Young children take materially value as “valunas vita” - meaning and way of life. They also developed aggressive marketing for children’s toys, baby gear, food and clothing. Studies reveal radically changed way of children’s play and act neglecting at the same time the importance of creative games, critical thinking, social contacts, all influenced by commercial media. In order to achieve higher profits, manipulation children bypass fundamental criteria child welfare. Transmitted messages to children by their toys often are questionable and even immoral. Confront to the strong global marketing directed toward the greater consumption of children, indiscriminate acceptance of everything that is offered to children and social isolation seems to be "mission impossible." The aggressiveness with which large corporations act, in order to perform global marketing and huge personal profits, encourages a sense of powerlessness, insecurity in the education of their children and setting limits of acceptable behavior for some parents and educators (teachers). This work presents scientific and educational discussion about the fact of early childhood commercialization and creating values mental 'maps' under the influence of media consumption, games and toys. In order to effectively protect children from manipulation and aggressive attempts downgrading of the importance of family and educational institutions, the view of an inevitable strengthening partnership of parents and educator is especially promoted in this work. Establishing a partnership of educational institutions with parents is one of the effective and fundamental assumptions in encouraging the development and protection of children, and seems to be like marginalized pedagogical problem in a family and pedagogical practice. Dijete se razvija u dinamici obiteljskog konteksta međutim njegova kompetencija, usvajanje kulturnih i socijalnih normi ovisi i o vršnjacima, odgojiteljima, učiteljima, medijima i drugim odgojnim sredinama koji imaju utjecaj na ponašanje i formiranje stavova. Mediji sve više zauzimaju životni prostor već od rođenja djeteta. Mnoge reklame i proizvodi posebno su ciljani na što mlađu djecu prepoznatu kao lako primamljive kupce koji svoje roditelje često prisiljavaju na kupnju privlačnih im proizvoda. Poruke koje se kontinuirano odašalju putem medija imaju za cilj što prije poticati potrošačko ponašanje djece i formiranje stavova prema sebi, drugim ljudima i svijetu oko sebe prema kriteriju što više imam više i vrijedim. Materijalna vrijednost maloj djeci predstavlja se kao „voluntas vita“ - smisao i način života. Razvijen je agresivni marketing za dječje igračke, dječju opremu, hranu i odjeću. Istraživanja pokazuju da su komercijalni mediji radikalno izmijenili način na koji se djeca igraju i ponašaju pri tome zanemarujući značaj kreativnih igara, kritičkog mišljenja, socijalnih kontakata. Manipuliranje djecom kako bi se ostvario što veći profit zaobilazi temeljne kriterije dječje dobrobiti. Poruke koje se djeci odašilju nekim igračkama nerijetko su upitne pa čak i nemoralne. Suprotstavljanje snažnom globalnom marketingu usmjerenog prema što većoj potrošnji djece, nekritičnom prihvaćanju svega što se djeci nudi i socijalnom usamljivanju čini se „nemoguća misija“. Agresivnost kojom velike korporacije nastupaju u cilju globalnog marketinga i ogromnih osobnih profita kod nekih roditelja i odgojitelja (učitelja) potiče osjećaj nemoći, nesigurnosti u odgoju djece i postavljanju granica prihvatljivog ponašanja. Rad predstavlja znanstveno-pedagošku raspravu o činjenici komercijalizacije ranog djetinjstva i stvaranju vrijednosnih mentalnih „mapa“ uz pomoć medija, potrošnje, igre i igračaka. U cilju učinkovitije zaštite djece od manipulacije i agresivnih pokušaja minoriziranja značaja obitelji i odgojno-obrazovnih institucija promičemo stajalište o neminovnom osnaživanju partnerstva roditelja i odgojitelja. Uspostavljanje partnerstva odgojno-obrazovnih institucija s roditeljima jedna od učinkovitijih i temeljnih pretpostavki u poticanju razvoja i zaštite djece, a čini se u obiteljskoj i pedagoškoj praksi marginalizirani je pedagoški problem.

early childhood ; encouraging the development of children ; educational and moral values ; game ; toys ; parents ; partnership ; educators ; corporations ; manipulation

Rad je rezultat rada na znanstvenom projektu Pedagoški aspekti odnosa u obitelji(MZOŠ) koji se nastavlja 2013/14 uz potporu Sveučilišta u Rijeci. Prezentiran je kao predavanje na skupu Međunarodna stručno-znanstvena konferencija "Igra u ranom djetinjstvu" (OMEP 2013), održanom od 8.-11-05.2013.g., Zagreb, Hrvatska.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (Sp.Ed.1)

2014.

291-303

objavljeno

1848-5189

1848-5197

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost