Vizualni efekti proširivanja i simultanoga kontrasta u grafičkoj komunikaciji (CROSBI ID 378308)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Mile
Mrvac, Nikola
hrvatski
Vizualni efekti proširivanja i simultanoga kontrasta u grafičkoj komunikaciji
Sustavi i metode vizualne komunikacije na kojima se temelje reprodukcijski procesi grafičke tehnologije svakodnevno se unapređuju s novim saznanjima vezanima uz rezultate istraživanja pojedinih vizualnih efekata. Suvremeni trendovi istraživanja usmjereni su, osim prema novim idejama i elementima, i prema određivanju razlike u kvaliteti grafičkih reprodukcija u slučaju manifestacije različitih vrsta vizualnih efekata. U okviru istraživačkih aktivnosti vezanih uz ovu disertaciju provest će se istraživanje utjecaja vizualnih efekata proširivanja i simultanog kontrasta koji izazivaju pomak pojavnosti boje nekog stimulusa na kvalitativne karakteristike otisnutog grafičkog proizvoda. Također će se istražiti percepcija kvalitete u okviru "cross-media" reprodukcijskog sustava, a s obzirom na različita dizajnerska rješenja i različite kombinacije primarnih boja aditivne i suptraktivne sinteze. Navedeni će se efekti procjenjivat u različitim uvjetima promatranja (laboratorijski i realni) koristeći četiri standardne metode renderiranja (percepcijsko, saturacijsko, apsolutno kolorimetrijsko, relativno kolorimetrijsko). U skladu s metodologijom istraživanja, kreirane su testne forme, a prilikom kreiranja testnih uzoraka, kao osnova od koje se polazilo, uzet je Whiteov efekt (Groundal dotted illusion, Figural dotted illusion) koji je modificiran kako bi se ostvarili ciljevi rada. Intenzitet efekata je prikazan izračunatim statističkim razlikama u boji ΔE00, a pomak pojavnosti boje statističkim razlikama percepcijskih atributa boje - promjenom svjetline ΔL00, promjenom kromatičnosti ΔC00 i promjenom tona ΔH00. Na osnovi rezultata dobivenih istraživanjem, dane su smjernice vezane za oblikovanje i otiskivanje grafičkih proizvoda u situacijama kada se može očekivati manifestacija vizualnih efekata proširivanja i simultanog kontrasta, a koja bi mogla utjecati na kvalitativne parametre grafičkog proizvoda.
simultani kontrast; proširivanje; renderiranje; Whiteov efekt; grafička reprodukcija
nije evidentirano
engleski
Visual effects of spreading and simultaneous contrast in the graphic communication
nije evidentirano
simultaneous contrast; spreading; rendering; White's effect; graphic reproduction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
311
06.02.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet
Zagreb