Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje životinjskoga svijeta rijeke Dunav djece mlađe školske dobi. (CROSBI ID 378310)

Ocjenski rad | diplomski rad

Velko, Tanja Poznavanje životinjskoga svijeta rijeke Dunav djece mlađe školske dobi. / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2012

Podaci o odgovornosti

Velko, Tanja

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Poznavanje životinjskoga svijeta rijeke Dunav djece mlađe školske dobi.

Samo 1% vode na Zemlji pripada kopnenim vodama. Tekućice su najčešći oblik kopnenih voda i imaju velik značaj na čovjekov život. Jedna od naših najznačajnijih i najvećih nizinskih tekućica je rijeka Dunav. Rijeke su životni prostor brojnih životinjskih vrsta od kojih su najznačajnije ribe. Postoje i mnogi beskralježnjaci kojima su rijeke jedini dom. Crnomorski slijev koji u cijelosti prihvaća rijeka Dunav zahvaća 62 % površine kopnenih voda Hrvatske. U njemu u Hrvatskoj živi 81 vrsta ribe. Neki od značajnih predstavnika bentosnih organizama su: virnjaci ; mekušci – puževi, školjkaši ; kolutićavci – maločetinaši, pijavice ; člankonošci – rakovi, kukci. Cilj ovog istraživanja je utvrditi razinu poznavanja životinjskoga svijeta rijeke Dunav djece mlađe školske dobi. Istraživanje je provedeno u trećim i četvrtim razredima u Osnovnoj školi Julija Benešića u Iloku. Uzorak istraživanja čini ukupno 98 učenika. U istraživanju je kao instrument korišten test. Test je sastavljen od 17 pitanja. Tipovi pitanja koja su korištena u testu su: nadopunjavanje, povezivanje, višestruki izbor, dihotomna pitanja, otvoreni tip pitanja. Rezultati testiranja pokazuju da je od svih ponuđenih odgovora njih ukupno 76 % bilo točno. Učenici četvrtih razreda s uspjehom od ukupno 80 % točnih odgovora pokazali su bolje znanje od učenika trećih razreda koji su postigli rezultat od 72 % točnih odgovora. Najslabiji su rezultat postigli učenici 3. b razreda u kojem 33 % odgovora nije bilo točno, dok su učenici 4. b razreda sa 17 % netočnih odgovora pokazali da najbolje poznaju životinjski svijet Dunava. 3. a razred ponudio je ukupno 76 % točnih odgovora, a 4. a 77 % točnih odgovora. Nastavni plan i program za osnovnu školu u 2. i 3. razredu propisuje temu Vode u zavičaju koja obuhvaća područje istraživanja provedenog u diplomskom radu. U drugom je razredu cilj upoznati i odrediti najpoznatije vode u zavičaju (tekućice, stajaćice, more), dok je u trećem razredu osim toga potrebno naučiti razlikovati vode tekućice od voda stajaćica te prepoznavati najpoznatije biljke i životinje u njima. U udžbenicima prirode i društva za 2. i 3. razred osnovne škole uočavaju se najpoznatiji primjeri organizama koji žive u rijeci Dunav: šaran, som, štuka, smuđ, deverika, klen, riječni rakovi, puževi i dr. Sukladno zavičaju u kojem učenici žive, dobro je proširiti sadržaje koji su ponuđeni u udžbenicima i propisani Nastavnim planom i programom.

rijeka Dunav; životinje Dunava; djeca mlađe školske dobi

nije evidentirano

engleski

Children's knowledge in early school age of the animal life in the Danube River.

nije evidentirano

Danube; animals of the Danube River; children in early school age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

94

12.10.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija