Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Higijensko-sanitarne mjere u osnovnim školama (CROSBI ID 378358)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kobaš, Janja Higijensko-sanitarne mjere u osnovnim školama / Bogut, Irella (mentor); Užarević, Zvonimir (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2013

Podaci o odgovornosti

Kobaš, Janja

Bogut, Irella

Užarević, Zvonimir

hrvatski

Higijensko-sanitarne mjere u osnovnim školama

Škola ima posebno značenje u životu svakoga učenika. Osnovni uvjet koji u svakoj školskoj zgradi i njezinoj okolici mora biti ispunjen jest održavanje higijene, reda i čistoće. Uprava škole dužna je organizirati redovno čišćenje svih objekata i prostorija koje učenici upotrebljavaju ili u njima borave. Higijena je jako važna za život i rad svih učenika, i u školi i izvan nje. Učenici trebaju od učitelja dobiti informacije o raznim zaraznim bolestima, kako i na koji način ih spriječiti, o važnosti osobne higijene, školske higijene, o njihovom radu u školi itd. Svrha mog diplomskog rada bila je istražiti koje su radne navike učenika, što učenici misle o higijeni u školskoj zgradi, školskoj kuhinji, sviđa li im se hrana, koriste li školsku vodu i školski zahod, kako oni sami mogu utjecati na higijenu i čistoću vlastite učionice. U tu svrhu koristila sam anketu koja se sastojala od 12 pitanja. Uzorak za ovo istraživanje činilo je 89 učenika OŠ „fra Ilije Starčevića“ u Tolisi (BiH), u ukupno 6 razrednih odjeljenja. Korištena je metoda anketiranja, a provedena je tijekom stručno-pedagoške prakse, u ožujku 2013. godine. Nakon analize odgovora iz ankete koju sam provela utvrdila sam da sam na neka pitanja dobila očekivane odgovore, a na neka ne. Prema očekivanju, većina učenika, pere ruke i prije i poslije jela, što je pohvalno. Jednako tako, većina učenika misli da je školska kuhinja jako čista i uredna, dok su kod hrane učenici već ne zadovoljniji, u većini su to dječaci više od djevojčica. Što se tiče školskog zahoda zanimljivo je da ga učenici koriste, ali misle da nije baš uredan. Najveći razlog učenika koji ne koriste školski zahod ili ga ponekad koriste je taj da se ne osjećaju ugodno u zahodu koji koristi mnogo osoba. Vodu za piće učenici najviše donose od kuće, dok je približan broj učenika koji ju piju u školi i kupuju u trgovinama. Očekivane sam odgovore dobila i na pitanje o mišljenju čistoće školske dvorane i učionice u kojoj borave. Uglavnom svi učenici misle da je športska dvorana jako čista i uredna, i uglavnom uvijek čista, nekada malo neuredna. Isto tako misle i za svoju učionicu. Što se tiče njihovog mišljenja o onome što oni mogu učiniti za svoju učionicu, jako sam zadovoljna njihovim prijedlozima kojih je bilo mnogo. Izdvojila sam pet najučestalijih, ali bilo ih je i jako zanimljivih, što je i za očekivati od mladih đaka.

učenik; bolest; škola; higijena

nije evidentirano

engleski

Hygiene-sanitation in primary schools

nije evidentirano

student; illness; school hygiene

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

18.06.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Temeljne medicinske znanosti, Pedagogija, Biologija