Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Sudjelovanje roditelja u sukonstrukciji kurikuluma ranog odgoja (CROSBI ID 193766)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Nenadić-Bilan, Diana ; Zloković, Jasminka Parent involvement in early childhood curriculum / Sudjelovanje roditelja u sukonstrukciji kurikuluma ranog odgoja // Kalokagathia (Rijeka), 2 (2013), 1; 110-139

Podaci o odgovornosti

Nenadić-Bilan, Diana ; Zloković, Jasminka

hrvatski

Sudjelovanje roditelja u sukonstrukciji kurikuluma ranog odgoja

U razmatranju problema sudjelovanja roditelja u sukonstrukciji kurikuluma ranog odgoja polazimo od ekološke teorije koja ukazuje na međuovisnost i recipročnost utjecaja različitih sustava ili konteksta u kojima dijete odrasta. Kako djetetov najbliži mikrosustav čine obiteljsko okruženje i institucijski kontekst ranog odgoja, sudjelovanje roditelja u (su)stvaranju predškolskog kurikuluma valja razmatrati s aspekta dinamičnih međuovisnih obiteljskih podsustava kao i podsustava predškolske institucije. Polazeći od proksimalnih i distalnih učinaka roditeljske uključenosti kao multidimenzionalnog konstrukta, razmatraju se neki interaktivni procesi sudjelovanja roditelja u aktivnoj participaciji kroz kurikulum ranog odgoja. Rezultati istraživanja provedenog na uzorku 350 roditelja djece predškolske dobi od 3 do 6 godine života korisnika dječjih vrtića (Zadarska, Šibensko-kninska i Splitsko-dalmatinska županija) ukazuju na aktualnost problema partnerstva između roditelja i odgojitelja. Unatoč proklamiranih stavova o napuštanju "konzumentske" uloge roditelja i spoznaja o brojnim beneficijama uspostavljanja partnerstva, uloga roditelja kao partnera odgojitelju nije zaživjela kako bismo to mogli očekivati. Ovo se posebno odnosi na neke aspekte komunikacije i oblike pomoći roditeljima u ostvarivanju roditeljskih funkcija. U radu se obrazlažu i mogući oblici ostvarivanja partnerskih odnosa između odgojitelja i roditelja, kao i očekivanja i poteškoće roditelja u realizaciji aktivnije participacije. Holistički pristup zajednici djece, roditelja i odgojitelja osobito se očituje u kreiranju fleksibilno strukturiranih procesa koji potiču istraživanje, kvalitetnu komunikaciju i kritičku refleksiju svih sudionika u predškolskom institucijskom kontekstu.

roditelji; kompetencije; odgajatelji; partnerstvo; predškolski odgoj; kurikulum

nije evidentirano

engleski

Parent involvement in early childhood curriculum

U razmatranju problema sudjelovanja roditelja u sukonstrukciji kurikuluma ranog odgoja polazimo od ekološke teorije koja ukazuje na međuovisnost i recipročnost utjecaja različitih sustava ili konteksta u kojima dijete odrasta. Kako djetetov najbliži mikrosustav čine obiteljsko okruženje i institucijski kontekst ranog odgoja, sudjelovanje roditelja u (su)stvaranju predškolskog kurikuluma valja razmatrati s aspekta dinamičnih međuovisnih obiteljskih podsustava kao i podsustava predškolske institucije. Polazeći od proksimalnih i distalnih učinaka roditeljske uključenosti kao multidimenzionalnog konstrukta, razmatraju se neki interaktivni procesi sudjelovanja roditelja u aktivnoj participaciji kroz kurikulum ranog odgoja. Rezultati istraživanja provedenog na uzorku 350 roditelja djece predškolske dobi od 3 do 6 godine života korisnika dječjih vrtića (Zadarska, Šibensko-kninska i Splitsko-dalmatinska županija) ukazuju na aktualnost problema partnerstva između roditelja i odgojitelja. Unatoč proklamiranih stavova o napuštanju "konzumentske" uloge roditelja i spoznaja o brojnim beneficijama uspostavljanja partnerstva, uloga roditelja kao partnera odgojitelju nije zaživjela kako bismo to mogli očekivati. Ovo se posebno odnosi na neke aspekte komunikacije i oblike pomoći roditeljima u ostvarivanju roditeljskih funkcija. U radu se obrazlažu i mogući oblici ostvarivanja partnerskih odnosa između odgojitelja i roditelja, kao i očekivanja i poteškoće roditelja u realizaciji aktivnije participacije. Holistički pristup zajednici djece, roditelja i odgojitelja osobito se očituje u kreiranju fleksibilno strukturiranih procesa koji potiču istraživanje, kvalitetnu komunikaciju i kritičku refleksiju svih sudionika u predškolskom institucijskom kontekstu.

parents; competence; educators; partnership; preschool education; curriculum

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (1)

2013.

110-139

objavljeno

1848-4654

Povezanost rada

Pedagogija