Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The importance of introduction of the full costing method in the Higher Education Institutions (CROSBI ID 597983)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Dražić Lutilsky, Ivana ; Dragija, Martina The importance of introduction of the full costing method in the Higher Education Institutions // Zbornik radova znanstvene konferencije "Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra" / Čavrak, V. ; Gelo, T. (ur.). Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 135-155

Podaci o odgovornosti

Dražić Lutilsky, Ivana ; Dragija, Martina

engleski

The importance of introduction of the full costing method in the Higher Education Institutions

Ovaj rad prezentira mogućnosti i prepreke kod implementacije ABC metode, kao metode za obračun potpunih troškova, na europskim sveučilištima i Sveučilištu u Zagrebu. Istražili smo postojeću praksu i trendove u razvoju metode potpunih troškova na Sveučilištima u Europskoj uniji. Preciznije, analizirali smo stanje i postojeća kretanja u primjeni ABC metode na Sveučilištima u zemljama Europske unije kao i glavne probleme koji se pojavljuju prilikom implementacije ABC metode. Korištenjem tih podataka, napravljene su smjernice za razvoj metode obračuna potpunih troškova na Sveučilištu u Zagrebu. Ovaj rad ukazuje da je mali postotak europskih Sveučilišta implementirao metodu obračuna potpunih troškova unatoč sve izraženijim zahtjevima javnosti za učinkovitijim upravljanjem Sveučilištima. Glavni razlozi za navedeno su: otpor prema promjenama, nepouzdani podaci u postojećim računovodstvenim sustavima, nedostatak volje menadžmenta kao i zakonske barijere. Nadalje, rad objašnjava da jedan od izazova u implementaciji ABC metode na Sveučilištima leži u činjenici da su Sveučilišta još uvijek usredotočena na svoju prihodovnu stranu, a ne troškovnu. Neovisno o navedenom, uočeni su pozitivni trendovi u razvoju metode obračuna potpunih troškova odnosno ABC metode. Istaknuli smo Sveučilišta u Portugalu i Liverpoolu kao Sveučilišta koja su uspješno implementirala ABC metodu te su navedeni pokretači razvoja kao i prednosti i nedostaci same metode.

costs; internal reporting; higher education institutions; full costing method

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

135-155.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova znanstvene konferencije "Ekonomsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra"

Čavrak, V. ; Gelo, T.

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6025-76-3

Podaci o skupu

Ekonomsko obrazovanje u republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra

predavanje

29.11.2013-29.11.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija