Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije (CROSBI ID 48279)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Marko Palekčić
hrvatski
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije
U radu se tematizira problem identiteta i znanstvenog statusa pedagogije uopće i na dva primjera (nastave i savjetovanja) posebice. Suvremeno stanje pedagogije kao znanosti obilježeno je, među ostalim, izostajanjem jasne pedagogijske znanstvene perspektive (differentia specifica) prema drugim znanostima, preuzimanjem znanstvenih gledišta, teorija, modela i pojmova iz drugih disciplina uz istodobno izostajanje „domaćih“ pojmova, velikim brojem novih diferenciranih pedagogija i nepovezanošću istih s općom ili sustavnom pedagogijom, nedostatnom distinktivnošću pedagogijskih istraživanja. Kultiviranje (fundamentalnog) teorijskog mišljenja u pedagogiji, prema mišljenju autora, osnovni je uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije. Teorijsko mišljenje je i sredstvo i svrha transformacije postojeće i izgradnje primjerenije znanstvene perspektive pedagogije. Ona će omogućiti primjereno relacioniranje teorijskih, empirijskih i pragmatičkih istraživanja, jer će postojati zajednička pedagogijska teorijska osnova. Izgrađena pedagogijska znanstvena perspektiva će pridonijeti i primjerenijem poimanju i rješavanju problema odnosa teorije i prakse u pedagogiji te odnosa pedagogije kao znanstvene discipline i pedagogije kao profesije.
kultiviranje teorijskog mišljenja, identitet i znanstveni status pedagogije, pedagogijska znanstvena perspektiva, nastava, savjetovanje.
nije evidentirano
engleski
Cultivation of theoretical thought as the condition for identity and scientific status of pedagogy
nije evidentirano
cultivation of theoretical thought, identity and scientific status of pedagogy, pedagogical scientific perspective, teaching, counselling
nije evidentirano
Podaci o prilogu
324-334.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura
Neven Hrvatić i Anita Klapan
Zagreb: Ad Arma
2013.
978-953-99167-5-4