Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i veterinarska izdavačka djelatnost u Republici Hrvatskoj 1991. - 2011. (CROSBI ID 10494)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Pavičić, Željko ; Samardžija, Marko Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i veterinarska izdavačka djelatnost u Republici Hrvatskoj 1991. - 2011.. Zagreb: Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013

Pavičić, Željko ; Samardžija, Marko

Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i veterinarska izdavačka djelatnost u Republici Hrvatskoj 1991. - 2011.

Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu proslavit će 2019. godine 100 godina postojanja kao jedina visokoškolska ustanova u obrazovanju doktora veterinarske medicine u Hrvatskoj. U spomenutom razdoblju na Fakultetu se izmijenilo nekoliko generacija sveučilišnih profesora i ostalih zaposlenika koji su uvijek, bez obzira na mala sredstva za obnavljanje prostora i opreme Fakulteta, težili studentima utkati znanje o suvremenim spoznajama iz veterinarske medicine, ali i duboku odgovornost za obavljanje veterinarskog poziva. Osamostaljenjem Hrvatske Veterinarski fakultet, uz smišljeno vođenje uprava i zalaganje svih zaposlenika te odgovarajuća financijska sredstva doživljava snažan razvoj pa već 2002. godine biva evaluiran od neovisnih međunarodnih eksperata, koji su zaključili da ispunjava europske norme u veterinarskom visokoškolskom obrazovanju. U istom vremenu razvoj doživljava i veterinarska izdavačka djelatnost, poglavito u objavljivanju sveučilišnih udžbenika, priručnika, stručne i ostale literature. S obzirom na rečeno, smatramo iznimno važnim u jednoj knjizi prikazati sve bitne činjenice koje su obilježile Veterinarski fakultet i veterinarsko izdavaštvo u spomenutom razdoblju. U tom smislu, naslovljena je knjiga prvo štivo na hrvatskom jeziku koje se na cjelovit način objektivno, argumentirano i kritički bavi aktivnošću i djelatnošću Veterinarskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te objavljivanjem različitih veterinarskih djela u posljednja dva desetljeća hrvatske neovisnosti i samostalnosti. Želimo istaknuti da nam je osobita čast, ali i obveza i odgovornost biti autorima knjige koju smatramo izuzetno važnom za veterinarsku struku u cjelini, jer su Veterinarski fakultet u Zagrebu kao i veterinarska izdavačka djelatnost temelji naše struke i stvaran odraz veterinarstva u našoj domovini. Ova je knjiga posvećena našim nekadašnjim, sadašnjim, ali i budućim zaposlenicima Veterinarskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, zatim veterinarskim stručnjacima u drugim institucijama i, svakako, sadašnjim i budućim generacijama studenata veterinarske medicine koji će biti sastavnica europskog veterinarstva u godinama koje su pred nama. Preostalo je tek nekoliko godina do stote obljetnice postojanja Veterinarskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu pa je tim važnije objavljivanje ove knjige kao trajnog zapisa jednog vremena u kojemu je Fakultet postao punopravnim članom Europske udruge ustanova za veterinarsku izobrazbu (EAEVE) i razvio se u prepoznatljivu visokoškolsku ustanovu u užoj i široj regiji. Ovom knjigom želimo pružiti mogućnost da se svi zajedno prisjetimo, odnosno upoznamo s važnim aktivnostima i zaposlenicima Veterinarskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, kao i bitnim značajkama veterinarskog izdavaštva u spomenutom razdoblju, kako značenje i zasluge sudionika za ovo što danas postoji ne bi bili zanemareni i zaboravljeni u bespućima povijesti.

Veterinarski fakultet Zagreb; veterinarska izdavačka djelatnost

Faculty of Veterinary medicine University of Zagreb and veterinary publishing in Republic of Croatia 1991 - 2011

Faculty of Veterinaray Medicine Zagreb; Veterinary publishing