Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju (CROSBI ID 194213)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju
Autor upozorava na problem definiranja osnovnih pojmova koji se odnose na komuniciranje i učenje uz pomoć novih medija, te na problem izbora odgovarajućih medija za nastavni proces i proces učenja (učenje se događa samo u školi!). Problem izbora medija za učenje i poučavanje nije nov, ali je nov kontekst događanja uvjetovan pojavom novih digitalnih komunikacijskih medija, napose interneta, računalne simulacije i mobilnih uređaja za komuniciranje. Autor prezentira objašnjenja pojmova i fenomena medij, multimedij i multimedijalnost te pokušava sistematizirati kriterije izbora nastavnih medija za potrebe nastavnika u današnjoj školi. Glavni čimbenik koji uvjetuje izbor medija (te strategija učenja i poučavanja) ostaju, kao i uvijek, očekivani ishodi učenja, odnosno ciljevi koje treba ostvariti u nastavom procesu. Važna pitanja koja trebaju rješavati stručnjaci za nastavu i učenje jesu odnos personalne i apersonalne komunikacije, definiranje uloga glavnih subjekata u nastavnoj komunikaciji (vidi: Fritsch, 2003) te pitanja didaktičkog dizajniranja nastavnih situacija. Odrastanje i učenje u novom (multi)medijskom obrazovnom okruženju traži bitno različite didaktičke strategije i metodičke scenarije od onih koji su mogli zadovoljiti generacije učenika prije trideset ili pedeset godina.
dizajniranje nastavnog procesa; kriteriji za izbor medija u nastavi; klasifikacija nastavnih medija; medij; multimedij; nova obrazovna okolina; obrazovna tehnologija
nije evidentirano
engleski
Selection and Didactic Design of Media in Teaching and Learning Process
nije evidentirano
teaching process design; criteria for selection of teaching media; classifi cation of teaching media; medium; multimedia; new educational environment; education technology
nije evidentirano
Podaci o izdanju
62 (2-3)
2013.
303-325
objavljeno
0037-654X
1849-532X