Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti (CROSBI ID 479450)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo

Krsnik, Rudolf Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti // Priroda / Springer, Oskar (ur.). Zagreb: Hrvatski planinarski savez, 2000. str. 24-26-x

Podaci o odgovornosti

Krsnik, Rudolf

hrvatski

Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti

U prvom se dijelu raspravljaju neke ideje i svjetska iskustva s pokušajima bližeg povezivanja prirodoslovnih predmeta. Konkretna se analiza daje na primjeru Engleske. Ključni pojmovi: integrirano prirodoslovlje, kombinirano prirodoslovlje, koordinirano prirodoslovlje. U drugom dijelu izlažu se bitne karakteristike edukacijskog konstruktivizma, vodećeg suvremenog modela nastave prirodoslovnih predmeta. Bitne odrednice na kojima se temelji konstruktivistički pristup nastavi mogle bi se sažeti ovako: -Istinsko učenje aktivan je proces za onog koji uči. Svako je učenje osobno (misaono) konstruiranje novog znanja, aktivnim usklađivanjem novih iskustava i informacija s već postojećim (pred)znanjem. U takve konstrukcije nužno ulaze i intuitivne ideje (predkoncepcije) jer su one temelj na kojem se konstrukcija gradi. - Poučavanje nije jednosmjerno prenošenje znanja (predavanjem) već ono podrazumijeva organiziranje određenih nastavnih situacija u razredu i dizajniranje problemskih situacija i izazova, na temelju kojih učenik može konstruirati novo osobno znanje. - Kurikulum nije ono što valja naučiti. Kurikulum je skup zadataka, problemskih situacija izazova , materijala i izvora znanja, koji su priređeni tako da učeniku omogućuju konstruiranje novog osobnog znanja

konceptualna mreža; predkoncepcija; fizičko iskustvo; društvena interakcija; dozrijevanje znanja; akomodacija; konceptualna promjena; školsko i privatno znanje; konceptualna ekologija.

nije evidentirano

engleski

Contemporary ideas in science teaching

nije evidentirano

conceptual change; paradigmatic change;

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-26-x.

2000.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Priroda

Springer, Oskar

Zagreb: Hrvatski planinarski savez

Podaci o skupu

Savjetovanje o nastavi prirodnih znanosti

pozvano predavanje

26.04.2000-28.04.2000

Crikvenica, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija