Obrada jezičnih obavijesti u djece osnovnoškolske dobi: Sudjelovanje sastavnica radne memorije (CROSBI ID 333532)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Carević, Lidija
Kovačević, Melita
hrvatski
Obrada jezičnih obavijesti u djece osnovnoškolske dobi: Sudjelovanje sastavnica radne memorije
Ovo istraživanje provedeno je u svrhu ispitivanja radne memorije kod zapamćivanja i obrade jezičnih obavijesti u djece osnovnoškolske dobi kod kojih se smatra da su jezično-govorne sposobnosti u potpunosti usvojene. Uspješnost u zapamćivanju i jezičnoj obradi ispitali smo pomoću šest skupina zadataka koji su se razlikovali po jezičnoj smislenosti materijala te kanalu zadavanja zadataka. Obrada podataka i analiza rezultata pokazali su da je pri zapamćivanju ključna upravo mogućnost višestrukog kodiranja, odnosno stvaranja većeg broja tragova. Najuspješnije zapamćivanje prisutno je u zadacima gdje je materijal sadržavao značenje. Prezentiranje materijala auditivnim ili vizualnim kanalom ne utječe značajno na rezultate. Konačno možemo zaključiti da je kod populacije bez prisutnih teškoća u pamćenju i obradi najistaknutija uloga radne memorije onda kad je u pitanju novi i nepoznati materijal za koji ne postoji prethodno pohranjena reprezentacija u dugoročnom pamćenju.
jezična obrada; radna memorija; središnja izvršna sastavnica; fonološka petlja; vizualno-spacijalna sastavnica; pamćenje
nije evidentirano
engleski
Language information processing in school children: Role of the working memory components
nije evidentirano
language processing; working memory; central executive component; phonological loop; visual-spatial component; memory
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
18.12.2000.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb