Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Primjena visokonaponskih kopnenih priključaka u hrvatskim lukama (CROSBI ID 194532)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Cuculić, Aleksandar ; Vučetić, Dubravko ; Tomas, Vinko High Voltage Shore Connection Implementation in Croatian Ports / Primjena visokonaponskih kopnenih priključaka u hrvatskim lukama // Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 27 (2013), 1; 105-116

Podaci o odgovornosti

Cuculić, Aleksandar ; Vučetić, Dubravko ; Tomas, Vinko

hrvatski

Primjena visokonaponskih kopnenih priključaka u hrvatskim lukama

Stroge ekološke norme i rast cijena goriva promiču upotrebu visokonaponskih kopnenih priključaka. Ta relativno nova tehnologija postaje sve atraktivnija brodovlasnicima, jer pruža ekonomski isplativu alternativu trošenju propisanog skupog goriva s niskim udjelom sumpora u brodskim električnim centralama za vrijeme boravka u lukama Europske Unije i posebno nadziranim područjima ispuštanja plinova. Mogućnost implementacije ove tehnologije u Republici Hrvatskoj analizirana je korištenjem dostupnih statističkih podataka i razvojnih planova na primjerima luka Rijeka i Dubrovnik. Procijenjena je maksimalna potrebna snaga po priključku od 15 MVA za luku Dubrovnik i 7, 5 MVA za luku Rijeka. Analiza je pokazala da se u hrvatskim lukama, ponajviše zbog nužnosti primjene pretvarača frekvencije i nedovoljnih kapaciteta postojećih napojnih vodova, mogu očekivati relativno visoki troškovi implementacije. Kako bi se odredila ekonomska isplativost takve investicije, neophodno je uzeti u obzir i posredne troškove koji predstavljaju vrijednost štete pričinjene lokalnoj zajednici zbog emisija štetnih tvari s brodova, za što je potrebno pripremiti registar brodskih emisija, te odrediti njihov udio u odnosu na ostale izvore prema preporukama Europske okolišne agencije.

Visoki napon ; kopneni priključak ; luka ; onečišćenje ; ekologija

nije evidentirano

engleski

High Voltage Shore Connection Implementation in Croatian Ports

Stroge ekološke norme i rast cijena goriva promiču upotrebu visokonaponskih kopnenih priključaka. Ta relativno nova tehnologija postaje sve atraktivnija brodovlasnicima, jer pruža ekonomski isplativu alternativu trošenju propisanog skupog goriva s niskim udjelom sumpora u brodskim električnim centralama za vrijeme boravka u lukama Europske Unije i posebno nadziranim područjima ispuštanja plinova. Mogućnost implementacije ove tehnologije u Republici Hrvatskoj analizirana je korištenjem dostupnih statističkih podataka i razvojnih planova na primjerima luka Rijeka i Dubrovnik. Procijenjena je maksimalna potrebna snaga po priključku od 15 MVA za luku Dubrovnik i 7, 5 MVA za luku Rijeka. Analiza je pokazala da se u hrvatskim lukama, ponajviše zbog nužnosti primjene pretvarača frekvencije i nedovoljnih kapaciteta postojećih napojnih vodova, mogu očekivati relativno visoki troškovi implementacije. Kako bi se odredila ekonomska isplativost takve investicije, neophodno je uzeti u obzir i posredne troškove koji predstavljaju vrijednost štete pričinjene lokalnoj zajednici zbog emisija štetnih tvari s brodova, za što je potrebno pripremiti registar brodskih emisija, te odrediti njihov udio u odnosu na ostale izvore prema preporukama Europske okolišne agencije.

high voltage shore connection ; cold ironing ; ship ; port ; pollution ; ecology

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

27 (1)

2013.

105-116

objavljeno

1332-0718

1846-8438

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice
Indeksiranost