Primjena visokonaponskih kopnenih priključaka u hrvatskim lukama (CROSBI ID 194532)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cuculić, Aleksandar ; Vučetić, Dubravko ; Tomas, Vinko
hrvatski
Primjena visokonaponskih kopnenih priključaka u hrvatskim lukama
Stroge ekološke norme i rast cijena goriva promiču upotrebu visokonaponskih kopnenih priključaka. Ta relativno nova tehnologija postaje sve atraktivnija brodovlasnicima, jer pruža ekonomski isplativu alternativu trošenju propisanog skupog goriva s niskim udjelom sumpora u brodskim električnim centralama za vrijeme boravka u lukama Europske Unije i posebno nadziranim područjima ispuštanja plinova. Mogućnost implementacije ove tehnologije u Republici Hrvatskoj analizirana je korištenjem dostupnih statističkih podataka i razvojnih planova na primjerima luka Rijeka i Dubrovnik. Procijenjena je maksimalna potrebna snaga po priključku od 15 MVA za luku Dubrovnik i 7, 5 MVA za luku Rijeka. Analiza je pokazala da se u hrvatskim lukama, ponajviše zbog nužnosti primjene pretvarača frekvencije i nedovoljnih kapaciteta postojećih napojnih vodova, mogu očekivati relativno visoki troškovi implementacije. Kako bi se odredila ekonomska isplativost takve investicije, neophodno je uzeti u obzir i posredne troškove koji predstavljaju vrijednost štete pričinjene lokalnoj zajednici zbog emisija štetnih tvari s brodova, za što je potrebno pripremiti registar brodskih emisija, te odrediti njihov udio u odnosu na ostale izvore prema preporukama Europske okolišne agencije.
Visoki napon ; kopneni priključak ; luka ; onečišćenje ; ekologija
nije evidentirano
engleski
High Voltage Shore Connection Implementation in Croatian Ports
Stroge ekološke norme i rast cijena goriva promiču upotrebu visokonaponskih kopnenih priključaka. Ta relativno nova tehnologija postaje sve atraktivnija brodovlasnicima, jer pruža ekonomski isplativu alternativu trošenju propisanog skupog goriva s niskim udjelom sumpora u brodskim električnim centralama za vrijeme boravka u lukama Europske Unije i posebno nadziranim područjima ispuštanja plinova. Mogućnost implementacije ove tehnologije u Republici Hrvatskoj analizirana je korištenjem dostupnih statističkih podataka i razvojnih planova na primjerima luka Rijeka i Dubrovnik. Procijenjena je maksimalna potrebna snaga po priključku od 15 MVA za luku Dubrovnik i 7, 5 MVA za luku Rijeka. Analiza je pokazala da se u hrvatskim lukama, ponajviše zbog nužnosti primjene pretvarača frekvencije i nedovoljnih kapaciteta postojećih napojnih vodova, mogu očekivati relativno visoki troškovi implementacije. Kako bi se odredila ekonomska isplativost takve investicije, neophodno je uzeti u obzir i posredne troškove koji predstavljaju vrijednost štete pričinjene lokalnoj zajednici zbog emisija štetnih tvari s brodova, za što je potrebno pripremiti registar brodskih emisija, te odrediti njihov udio u odnosu na ostale izvore prema preporukama Europske okolišne agencije.
high voltage shore connection ; cold ironing ; ship ; port ; pollution ; ecology
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
27 (1)
2013.
105-116
objavljeno
1332-0718
1846-8438
Povezanost rada
Tehnologija prometa i transport