Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju (CROSBI ID 194556)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Ćatić, Iva Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1-2; 175-189

Podaci o odgovornosti

Ćatić, Iva

hrvatski

Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju

Ovaj rad pokušava dati svojevrstan pregled suvremenih obrazovno-političkih te znanstveno-teorijskih tokova vezanih za problematiku kompetencija i kompetencijskog pristupa obrazovanju. Pri tome se polazi od pojmovnog određenja i prikaza različitih teorijskih pristupa pojmu kompetencija. Obrazovna politika prepoznaje se kao glavni zagovornik kompetencijskog pristupa obrazovanju, čiji je cilj identifikacija i selekcija ključnih kompetencija koje bi se trebale razvijati na svim stupnjevima odgojno-obrazovnog sustava, kao njihova standardizacija kako bi ih se moglo eksterno evaluirati. Pregledom domaće i strane literature na temu kompetencija u obrazovanju, kako one literature koja se odnosi na pojam obrazovanja općenito (obuhvaćajući sve stupnjeve odgojno-obrazovnog sustava), tako i literature koja se bavi konkretnom problematikom obrazovanja učitelja, dolazi se do zaključka kako su mišljenja znanstvenika glede kompetencija u obrazovanju duboko podijeljena. Naime, sa jedne je strane službeno ili „mainstream“ stajalište, koje je zagovornik kompetencijskog pristupa obrazovanju i u skladu sa time prihvaća preporuke međunarodne i domaće obrazovne politike. Sa druge strane nailazimo na kritički stav prema suvremenim reformskim zahtjevima za obrazovanjem usmjerenim na razvoj kompetencija i kreiranjem standardiziranog kurikuluma koji se temelji na kompetencijama. Glavni argumenti protivnika kompetencijskog pristupa obrazovanju jesu prenošenje ekonomskih principa na odgoj i obrazovanje i usmjeravanje na učinkovitost ; bihevioristička usmjerenost, reduciranost i rigidnost i ostale negativne posljedice koje ona povlači te produbljivanje socijalne nejednakosti, kako na razini pojedinca, tako i na razini društva u cjelini. Na kraju se predlaže i argumentira mogući put pomirenja među navedenim oprečnim pozicijama

kompetencije; kompetencijski pristup obrazovanju; obrazovna politika; put pomirenja.

nije evidentirano

engleski

Competences and competency-based approach to education

nije evidentirano

competencies; competency-based approach to education; educational policy; reconciliation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1-2)

2012.

175-189

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija