Povijesna retrospektiva suradničkih odnosa u nastavi između permanentne teorijske poželjnosti i praktične (ne)realiziranosti (CROSBI ID 194803)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Lukaš, Mirko ; Munjiza, Emerik
hrvatski
Povijesna retrospektiva suradničkih odnosa u nastavi između permanentne teorijske poželjnosti i praktične (ne)realiziranosti
Rad prikazuje različite manifestacije učenikova položaja unutar nastavnog procesa promatranog kroz realcije različitih interpersonalinih odnosa. Učenik se u tim odnosima može promatrati ili u položaju subjekta ili u položaju objekta, a vrlo rijetko istovremeno u oba ta položaja. Traganja za humanijom školom u povijesti prolaze kroz oblike vanjske i unutarnje prisile ili motivacije učenika za rad, zatim kroz pokušaje reformskih pravaca koji imaju težnju u pedagogiji popraviti ili ublažiti navedene krajnosti uvodeći u školu potpuno napuštanje autoriteta. Položaj učenika u školi je oduvijek bio društveno uvjetovan i određen, a ne slučajan.
učenik; položaj; subjekt-objekt; suradnički odnosi; nastava
nije evidentirano
engleski
Co-operative relations in education between permanent theoretic desirability and practical im-pracitcability
nije evidentirano
a student; status; a subject-an object; co-operative relations; teaching
nije evidentirano