Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata (CROSBI ID 599195)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gazibara, Senka
hrvatski
Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata
Čovjekov život u najvećoj je mjeri određen komunikacijskim ulogama, vezama i odnosima u koje je uključen tijekom svog razvoja, a osobito u godinama djetinjstva i adolescencije (Rosić, 2005). Komunikativna funkcija, navodi Strugar (2005), jedna je od šest temeljnih funkcija kulture iz koje proizlazi da nema kulture bez komunikacije, jer je čovjek biće komunikacije, a njome se iskazuju ideje, znanja, osjećaji, tradicija itd. Kultura komunikacije i interakcije važan je čimbenik razvoja osobnosti i socijalnog razvoja učenika, stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati kulturu socijalne interakcije i komunikacije adolescenata na primjeru jedne osječke srednje škole, radi unaprjeđenja komunikacijskih kompetencija učenika i njihove socijalne interakcije s roditeljima, prijateljima i učiteljima. Ispitivanjem su obuhvaćeni učenici trećih razreda, N=119 (M=40, Ž=79) koji su procjenjivali učestalost ostvarivanja pozitivnih interakcijskih stilova koji doprinose razvoju socijalnih odnosa i negativnih interakcijskih stilova koji ih narušavaju. Rezultati su pokazali da interakcijski stil učenika, u prosjeku gledano, nije dovoljno poticajan i ima prostora za unaprjeđenje, posebice u njihovoj socijalnoj interakciji s učiteljima, što upozorava da se više pozornosti u odgojno-obrazovnom programu treba dati učenju socijalnih vještina te poticati njihov razvoj.
kultura; socijalna interakcija; komunikacija; adolescenti; međusobni odnosi
nije evidentirano
engleski
Culture of Social Interaction and Communication of Adolescents
nije evidentirano
culture; social interaction; communication; adolescents; social relations
nije evidentirano
Podaci o prilogu
58-71.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija i kultura. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum.
Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-6-1
Podaci o skupu
Pedagogija i kultura
predavanje
03.05.2013-04.05.2013
Opatija, Hrvatska