Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata (CROSBI ID 599195)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gazibara, Senka Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata // Pedagogija i kultura. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 58-71

Podaci o odgovornosti

Gazibara, Senka

hrvatski

Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata

Čovjekov život u najvećoj je mjeri određen komunikacijskim ulogama, vezama i odnosima u koje je uključen tijekom svog razvoja, a osobito u godinama djetinjstva i adolescencije (Rosić, 2005). Komunikativna funkcija, navodi Strugar (2005), jedna je od šest temeljnih funkcija kulture iz koje proizlazi da nema kulture bez komunikacije, jer je čovjek biće komunikacije, a njome se iskazuju ideje, znanja, osjećaji, tradicija itd. Kultura komunikacije i interakcije važan je čimbenik razvoja osobnosti i socijalnog razvoja učenika, stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati kulturu socijalne interakcije i komunikacije adolescenata na primjeru jedne osječke srednje škole, radi unaprjeđenja komunikacijskih kompetencija učenika i njihove socijalne interakcije s roditeljima, prijateljima i učiteljima. Ispitivanjem su obuhvaćeni učenici trećih razreda, N=119 (M=40, Ž=79) koji su procjenjivali učestalost ostvarivanja pozitivnih interakcijskih stilova koji doprinose razvoju socijalnih odnosa i negativnih interakcijskih stilova koji ih narušavaju. Rezultati su pokazali da interakcijski stil učenika, u prosjeku gledano, nije dovoljno poticajan i ima prostora za unaprjeđenje, posebice u njihovoj socijalnoj interakciji s učiteljima, što upozorava da se više pozornosti u odgojno-obrazovnom programu treba dati učenju socijalnih vještina te poticati njihov razvoj.

kultura; socijalna interakcija; komunikacija; adolescenti; međusobni odnosi

nije evidentirano

engleski

Culture of Social Interaction and Communication of Adolescents

nije evidentirano

culture; social interaction; communication; adolescents; social relations

nije evidentirano

Podaci o prilogu

58-71.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pedagogija i kultura. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum.

Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

978-953-99167-6-1

Podaci o skupu

Pedagogija i kultura

predavanje

03.05.2013-04.05.2013

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija