Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti (CROSBI ID 195031)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lah, Nataša Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti // Ars Adriatica, 3 (2013), 243-254

Podaci o odgovornosti

Lah, Nataša

hrvatski

Prilog širenju teorijske domene u povijesnom prostoru povijesti umjetnosti

U europskoj kulturnoj tradiciji druge polovine IX. stoljeća, svojim je jasno definiranim predmetnim, prostornim i vremenskim granicama istraživanja zadan okvir discipline povijesti umjetnosti. Međutim, tada se postuliran znanstveni obrazac nije više mogao primijeniti na proučavanje i vrednovanje mnogih umjetničkih praksi XX. stoljeća, temeljenih na istraživanju kulturâ kao diskurzivnih i ideoloških sistema. Zaokret interesa, usmjerio se od kronologijskog proučavanja razvoja umjetničkih stilova, škola i pokreta tijekom europske povijesti umjetnosti, prema kontekstualnom proučavanju istih sadržaja u prostorno vremenskim okvirima niza diskontinuiranih revolucija u nazorima na svijet. Potresnu promjenu unutar discipline izazvala je epohalna promjena paradigme, posrednim utjecajem na znanstvene procese, diktirajući što ćemo istraživati, koja ćemo pitanja postaviti i kako ih strukturirati, te kako ćemo interpretirati rezultate istraživanja. Nevolje s primjenom tradicionalne znanstvene aparature na nove predloške, preslikale su se i na polje estetike koju je dijelom zamijenila interdisciplinarno shvaćena teorija umjetnosti. Naš se interes u tom kontekstu usmjerio na razumijevanje teorijskog područja koje se definira kao povijest povijesti umjetnosti, opisujući put jedne znanosti, u istoimenoj knjizi Uda Kultermanna. Komparirajući sadržaj izabranog poglavlja iz Kultermannove knjige koji se odnosi na razdoblje antike, s analizama istog perioda od strane nekoliko istaknutih teoretičara umjetnosti, priklonili smo se argumentima potonjih koji su dali prednost sadržajnim normama baštinjenih spisa razlučujući time invarijantnu paradigmu vremena iz šture historiografske osnove.

teorijska povijest umjetnosti ; povijest povijesti umjetnosti ; povijest antičke teorije umjetnosti ; paradigma ; sadržajne norme ; historiografski orijentiri

nije evidentirano

engleski

A contribution to the expansion of theoretical domain within the historical space of art history

nije evidentirano

theoretical art history ; history of art history ; history of antique theory of art ; paradigm ; norms of content ; historiographic landmarks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3

2013.

243-254

objavljeno

1848-1590

1848-7459

Povezanost rada

Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti

Poveznice