Percepcija korisnika o knjižnici i knjižničnim uslugama kao temelj marketinške strategije knjižnice (CROSBI ID 195164)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vrana, Radovan ; Kovačević, Jasna
hrvatski
Percepcija korisnika o knjižnici i knjižničnim uslugama kao temelj marketinške strategije knjižnice
Poput mnogih ustanova u području kulture i obrazovanja, knjižnice već niz godina aktivno sudjeluju u procesu implementacije promjena u svim segmentima svog poslovanja u svrhu prilagodbe svojih usluga novonastalim društvenim okolnostima. Kako bi svoju djelatnost uspješno predstavile javnosti, narodne knjižnice u svojim aktivnostima primjenjuju načela marketinga. Uspješnost te primjene ogleda se u povećanom zanimanju za pojedine aktivnosti koje knjižnice provode za postojeće korisnike knjižnice i one koji će to tek postati. Kako bi marketinški napori knjižničara bili uspješno i sustavno ostvareni, potrebno je oblikovati više vrsta marketinških planova u koje se ubrajaju i marketinške strategije. One osiguravaju dosljednost, stalnost i sustavnost u planiranju i provođenju marketinških aktivnosti u narodnim knjižnicama u svrhu povećanja zanimanja za knjižnice i povećanja vidljivosti knjižnica u društvu. Kako bi marketinške strategije mogle biti uspješno oblikovane, potrebno je provoditi istraživanja korisnika knjižnica, a rezultate tih istraživanja ugrađivati u već spomenute strategije. U ovom su radu predstavljeni rezultati istraživanja korisnika Knjižnice i čitaonice Bogdana Ogrizovića u Zagrebu (Knjižnice grada Zagreba) koji ukazuju na vrlo jasne interese korisnika za pojedinim uslugama knjižnice. Time se ujedno potvrđuje uspješnost provođenja dosadašnjih marketinških napora u navedenoj knjižnici, te se ujedno stvaraju temelji za oblikovanje marketinške strategije knjižnice, čemu ovaj rad doprinosi.
narodna knjižnica ; istraživanje korisnika ; marketing ; marketinška strategija
nije evidentirano
engleski
User's perception of library services as the basis of the library marketing strategy
nije evidentirano
public library ; library user research ; marketing ; marketing strategy
nije evidentirano