Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 195293)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Borić, Edita ; Škugor, Alma
hrvatski
Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva
Prema Nastavnom planu i programu potrebno je uspostaviti novu kulturu poučavanja i učenja, koja će pridonijeti razvoju aktivnih i odgovornih pojedinaca, otvorenih za promjene, motiviranih i osposobljenjih za cjeloživotno učenje. Kurikulumski pristup nastavi omogućava niz prednosti te se temelji na razvoju učeničkih kompetencija što je u skladu s europskim obrazovnim politikama. Prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu glavni je cilj prirodoslovnoga odgoja i obrazovanja uspostaviti prirodoznanstveno opismenjeno društvo. Razvijanje potrebnih prirodoslovnih kompetencija ostvaruje se na različitim razinama odgoja i obrazovanja, sukladno dobi učenika. Iako je opremljenost učionica suvremenim didaktičkim sredstvima i pomagalima sve bolja, udžbenik je još uvijek ostao temeljno nastavno sredstvo koje učitelji najčešće koriste u nastavi. Stoga je cilj provedenoga istraživanja bio utvrditi koje razine obrazovnih postignuća propisuje Nastavni plan i program, potiču udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva za četvrti razred osnovne škole te koju razinu obrazovnih postignuća propituju ispiti znanja. Analiza je provedena na temelju šest razina kognitivne domene učenja prema Blumovoj taksonomiji. Rezultati su istraživanja ukazali na to da Nastavni plan i program naglašava važnost primjene znanja u novim situacijama, dok je u udžbenicima i radnim bilježnicama razina znanja najzastupljenija kao i u ispitima znanja.
Priroda i društvo; razine obrazovnih postignuća; Nastavni plan i program; udžbenici; radne bilježnice; ispiti znanja
nije evidentirano
engleski
Educational Achievement Levels in Teaching Science
nije evidentirano
Nature and Society; levels of educational achievement; Curriculum; course books; workbooks; examination
nije evidentirano