Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 195293)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Borić, Edita ; Škugor, Alma Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva // Pedagogija, 68 (2013), 2; 231-241

Podaci o odgovornosti

Borić, Edita ; Škugor, Alma

hrvatski

Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva

Prema Nastavnom planu i programu potrebno je uspostaviti novu kulturu poučavanja i učenja, koja će pridonijeti razvoju aktivnih i odgovornih pojedinaca, otvorenih za promjene, motiviranih i osposobljenjih za cjeloživotno učenje. Kurikulumski pristup nastavi omogućava niz prednosti te se temelji na razvoju učeničkih kompetencija što je u skladu s europskim obrazovnim politikama. Prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu glavni je cilj prirodoslovnoga odgoja i obrazovanja uspostaviti prirodoznanstveno opismenjeno društvo. Razvijanje potrebnih prirodoslovnih kompetencija ostvaruje se na različitim razinama odgoja i obrazovanja, sukladno dobi učenika. Iako je opremljenost učionica suvremenim didaktičkim sredstvima i pomagalima sve bolja, udžbenik je još uvijek ostao temeljno nastavno sredstvo koje učitelji najčešće koriste u nastavi. Stoga je cilj provedenoga istraživanja bio utvrditi koje razine obrazovnih postignuća propisuje Nastavni plan i program, potiču udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva za četvrti razred osnovne škole te koju razinu obrazovnih postignuća propituju ispiti znanja. Analiza je provedena na temelju šest razina kognitivne domene učenja prema Blumovoj taksonomiji. Rezultati su istraživanja ukazali na to da Nastavni plan i program naglašava važnost primjene znanja u novim situacijama, dok je u udžbenicima i radnim bilježnicama razina znanja najzastupljenija kao i u ispitima znanja.

Priroda i društvo; razine obrazovnih postignuća; Nastavni plan i program; udžbenici; radne bilježnice; ispiti znanja

nije evidentirano

engleski

Educational Achievement Levels in Teaching Science

nije evidentirano

Nature and Society; levels of educational achievement; Curriculum; course books; workbooks; examination

nije evidentirano

Podaci o izdanju

68 (2)

2013.

231-241

objavljeno

0031-3807

Povezanost rada

Pedagogija