Odnos između samopoštovanja, emocionalne regulacije i akademskog uspjeha s obzirom na izraženost perfekcionizma kod studenata (CROSBI ID 379354)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Muradić, Sanel
Penezić, Zvjezdan
hrvatski
Odnos između samopoštovanja, emocionalne regulacije i akademskog uspjeha s obzirom na izraženost perfekcionizma kod studenata
Pregledom različitih konceptualizacija između perfekcionizma, samopoštovanja i emocionalne regulacije jasno je da ne postoji jednoznačan zaključak o njihovoj međusobnoj povezanosti. Nadalje, sam konstrukt perfekcionizma nije dovoljno istražen te ne postoji jedinstveno shvaćanje oko dimenzija koje ga opisuju, iako se učestalo ponavljaju nalazi o postojanju pozitivnog i negativnog perfekcionizma. Također, u prethodnim istraživanjima nije utvrđena jasna povezanost između akademskog postignuća i prethodno navedenih konstrukata. Stoga, cilj istraživanja bio je ispitati efekte izraženosti pozitivnog i negativnog perfekcionizma na razine samopoštovanja, emocionalne regulacije, te akademskog postignuća studenata. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju su Skala pozitivnog i negativnog perfekcionizma (Terry-Short i suradnici, 1995), Skala za mjerenje samopoštovanja (Rosenberg Self – Esteem Scale, 1965), Skala emocionalne regulacije u ispitnim situacijama (Schutz i sur., 2004) i Skala za mjerenje trenutnog emocionalnog stanja (Sorić, 2002). Analizom rezultata dobiveno je da postoje razlike u samopoštovanju, emocionalnoj regulaciji te ispitnim emocijama između grupa perfekcionista i neperfekcionista, neperfekcionisti imaju značajno veće samopoštovanje, imaju pozitivnije emocije za vrijeme pripremanja ispita te koriste adaptivnije strategije emocionalne regulacije u odnosu na perfekcioniste. Nisu pronađene razlike za akademsko postignuće. Dobiveno je da postoje razlike u samopoštovanju, emocionalnoj regulaciji i ispitnim emocijama između grupa s izraženim niskim i visokim negativnim perfekcionizmom. Studenti sa izraženim niskim negativnim perfekcionizmom imaju veće razine samopoštovanja, više koriste adaptivnije strategije emocionalne regulacije te doživljavaju pozitivnije ispitne emocije. Nisu nađene razlike vezane za akademsko postignuće između ove dvije grupe. Nadalje, postoje razlike u samopoštovanju, emocionalnoj regulaciji, ispitnim emocijama i akademskom postignuću između grupa s niskim i visokim pozitivnim perfekcionizmom. Studenti sa izraženim visokim pozitivnim perfekcionizmom imaju veće razine samopoštovanja, više koriste adaptivnije strategije emocionalne regulacije, doživljavaju pozitivnije ispitne emocije i imaju veći prosjek ocjena od studenata sa izraženim niskim pozitivnim perfekcionizmom. Kao značajni prediktori akademskog uspjeha pokazale su se varijable sreće i opuštenosti tj. veća razine emocije sreće te manja razina opuštenosti tijekom učenja dovodi do boljeg akademskog postignuća. Također, kognitivne strategije Ponovnog usmjeravanja na zadatak, te Kognitivna procjena ciljeva vode ka značajno većem prosjeku ocjena, dok obratno vrijedi za procese usmjeravanja na emocije (Samookrivljavanje) za vrijeme kojih dolazi do lošijih rezultata. Ovi rezultati mogu poslužiti budućim istraživanjima u točnijem razumijevanju odnosa između ispitivanih konstrukata i akademskog postignuća kod studenata.
samopoštovanje; perfekcionizam; emocionalna inteligencija; akademsko postignuće
nije evidentirano
engleski
Relationship among self-esteem, emotional intelligence and academic achievement according to perfectionism
nije evidentirano
self-esteem; perfectionism; emotional intelligence; academic achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
10.05.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet, Mostar
Mostar