Čitanje kao transfer: tekst i kontekst (samo)pomoći u knjigama za samopomoć i psihoterapijskim romanima (CROSBI ID 379406)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Žurić Jakovina, Iva
Petković, Nikola
Petković, Nikola
hrvatski
Čitanje kao transfer: tekst i kontekst (samo)pomoći u knjigama za samopomoć i psihoterapijskim romanima
U doktorskom radu kreće se od analize i usporedbe knjiga za samopomoć i psihoterapijskih romana, pri čemu se poseban naglasak stavlja na transformacijsko-terapijske učinke čitanja ovih tekstova. Knjige za samopomoć i psihoterapijski romani srodni su korpusi tekstova koji su sve prisutniji u suvremenom društvenom i kulturnom polju. Implikacije i razlozi tržišne uspješnosti knjiga za samopomoć jedan su od predmeta analize. Osim toga, posebna pažnju je posvećena terminologiji, definiciji i klasifikaciji knjiga za samopomoć i psihoterapijskih romana te analizi njihovih žanrovskih odrednica. Zadnje poglavlje otvara mogućnost da se na čitanje književnih tekstova u širem smislu, koji nisu samo knjige za samopomoć ili psihoterapijski romani, gleda kao na transformacijsko-terapijsku djelatnost, te je fokus na procesu književnog transfera kao temeljnog mehanizma terapijskog učinka čitanja. Osnovna polazišna točka ovoga poglavlja odnosi se na tvrdnju da čitanje književnih tekstova proizvodi terapijske učinke koji utječu na modifikaciju, konstrukciju i rekonstrukciju identiteta čitatelja. S obzirom da na našem prostoru ne postoji kritička analiza knjiga za samopomoć i psihoterapijskih romana, ovaj doktorski rad bi trebao predstavljati jedinstveni pokušaj određenja fenomena samopomoći iz društveno-humanističke perspektive u Hrvatskoj. Njime se ukazuje i na pojavu psihoterapijskog romana kao novog i specifičnog književnog žanra koji svoje mjesto nalazi uz bok suvremenom trendu masovne publikacije knjiga za samopomoć. Također, u suvremenoj humanistici gotovo se nikakva pažnja ne posvećuje utjecaju čitanja na konkretnog čitatelja, te bi ovaj rad trebao poslužiti kao primjer veze između psihoterapijskog procesa i učinka koje čitanje može imati na identitet čitatelja.
Knjige za samopomoć; čitanje; teorija recepcije; transfer (prijenos); književni transfer; psihoterapijski romani; empirijska istraživanja čitanja; biblioterapija; psihoterapija; psihologija književnosti.
nije evidentirano
engleski
Reading as transference: text and context of (self)help in self-help books and psychotherapy novels
nije evidentirano
Self-help books; reading; theory of reception; transference; literary transference; psychotherapy novels; empirical research on literary reading; bibliotherapy; psychotherapy; psychology of literature.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
197
28.06.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb