Ustavno uređenje europske Hrvatske (CROSBI ID 10612)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Smerdel, Branko Ustavno uređenje europske Hrvatske. Zagreb: Narodne novine, 2013

Smerdel, Branko

Ustavno uređenje europske Hrvatske

Knjiga "Ustavno uređenje europske Hrvatske" autora prof.dr.sc. Branka Smerdela "aktualizira reflekse autora na brojne promjene nacionalnog i komparativnog ustavnog prava, pojavu i posljedice novog konstitucionalizma i njemu primjerene konstitucionalizacije, globalizma i transnacionalnog prava...autor je svojim djelom uspio ustavnopravnu materiju, poziciju, orijentaciju i perspektive hrvatske 'samostalne, neovisne, suverene i demokratske države' smjestiti unutar koordinata supranacionalnog 'višeslojnog' europskog ustava na početku 21. stoljeća" (Arsen Bačić, Novi informator br. 6206-6207 od 28. i 31.08.2013.). Autor se u Predgovoru pita, "kako današnjim studentima približiti ideju da ustavni dokumenti i dalje sadržavaju aktualna načela civilizacije. Ta nam načela valja sačuvati i u svijetu galopirajućih društvenih promjena...Knjiga je pokušaj odgovora na ta pitanja na praktičnoj, udžbeničkoj razini. Nadam se da će zbog toga biti predmetom razmatranja i kritike i da će dati nov poticaj hrvatskoj znanosti ustavnog prava".

ustavno pravo; konstitucionalizam; političke institucije; ustrojstvo vlasti; temeljna ljudska prava i slobode; Europska unija

The Constitutional Order of the European Croatia

constitutional law; constitutionalism; political institutions; system of government; fundamental rights and freedoms; European Union