Obrazovanje i sloboda (CROSBI ID 599594)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šundalić, Antun
hrvatski
Obrazovanje i sloboda
Novovjeka Europa je znanost i obrazovanje prihvatila kao društveno korisnu djelatnost, a u zadnja dva stoljeća ih je institucionalno ustrojila i uključila u važne nositelje ukupnog razvitka društva. Razvoj je obrazovanja, kao i ulaganje u znanstvena istraživanja, postao pokazatelj razvijenosti društva, njegove naprednosti, demokratičnosti i, u konačnici, njegove slobode. Sloboda društva je sloboda njegovih građana, a ona traži njihovu odgovornost koja se temlji na znanju i svijesti o svemu što se čini. Obrazovanje se time promovira u oslobađajuću djelatnost pa se takvim razumijevanjem obrazovanje i sloboda posredno uvjetuju. Obrazovanje kao „put u razotuđenje društvenih odnosa“, a ne kao produbljivanje društvenih nejednakosti, bi se trebalo potvrđivati u sve prisutnijoj koncepciji društva znanja i u hrvatskom društvu. Kada se ovoj temi pristupi na razini svakodnevice, tada je očekivati da će odnos slobode i obrazovanja različito doživljavati oni koji se obrazuju u odnosu na one koji to ne čine. No, koliko oni koji se obrazuju taj proces doživljavaju kao postupno oslobođenje od tradicije, ustaljenih obrazaca životne sredine, prostorne ograničenosti, kao slobodu izbora, slobodu za karijeru i slično, istraženo je na studentima završnih godina diplomskog studija Osječkog sveučilišta.
obrazovanje; društvo znanja; sloboda; društveni razvoj; demokracija
nije evidentirano
engleski
Education and freedom
nije evidentirano
education; society of knowledge; freedom; social development; democracy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
11-25.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-253-121-3
Podaci o skupu
Globalizacija i regionalni identitet 2013.
predavanje
13.09.2013-14.09.2013
Osijek, Hrvatska