Sociologija Esada Ćimića - dokument jednog vremena (CROSBI ID 48547)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Tonković, Željka Sociologija Esada Ćimića - dokument jednog vremena // Esadu Ćimiću u čast. Zbornik radova povodom 80 godina života / Skledar, Nikola (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2011. str. 101-113

Tonković, Željka

Sociologija Esada Ćimića - dokument jednog vremena

U tekstu se polazi od pretpostavke da je za razumijevanje razvoja sociologije važno poznavanje tradicije discipline. Članak donosi prikaz najznačajnijih djela Esada Ćimića, istaknutog hrvatskog sociologa religije i jednog od osnivača studija sociologije u Zadru. Svrha rada je pružiti uvid u sociološku misao autora koji je svojim teorijskim i metodologijskim uvidima obogatio sociologijsku znanost u Hrvatskoj. Uz kratki opis sadržaja, autorica je u tekstu pokušala naznačiti doprinos pojedinih djela u kontekstu ukupnog znanstvenog i stručnog opusa Esada Ćimića te njihovu relevantnost za današnje čitatelje. Knjige su izložene kronološkim redoslijedom, počevši od prvog empirijskog istraživanja sociologije religije provedenog na području bivše Jugoslavije, objavljenog u knjizi "Socijalističko društvo i religija", do novijih znanstvenih članaka i predavanja Esada Ćimića, okupljenih u knjizi "Iskušenja zajedništva". U članku se tvrdi da je Esad Ćimić sociolog širokog raspona interesa. Odjeci njegovih radova prelazili su granice akademske zajednice, a njegovi su radovi poticajni za promišljanje statusa sociologije.

sociologija religije, sociološke teorije

Sociology of Esad Ćimić - document of a time

sociology of religion, sociological theories