Neki korelati zadovoljstva uspjehom kod učitelja i studenata razredne nastave (CROSBI ID 599671)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Penezić, Zvjezdan ; Ombla, Jelena ; Mišlov, Mate ; Juković, Marina
hrvatski
Neki korelati zadovoljstva uspjehom kod učitelja i studenata razredne nastave
Subjektivna procjena kvalitete određenih aspekata života ne odražava realno stanje vezano uz vlastito zdravlje, mentalni status, socijalno i/ili financijsko funkcioniranje, već je rezultat individualnog obrasca ponašanja koji je pod snažnim utjecajem značajki i crta ličnosti. Neke od bitnih komponenti efikasnog suočavanja sa akademskim i profesionalnim izazovima su visoke razine samopoštovanja, optimalne razine zadovoljstva životom i svakako, subjektivno zadovoljstvo određenim domenama vlastitog života. Za pretpostaviti je stoga da će zadovoljstvo uspjehom u akademskoj/profesionalnoj domeni biti povezano sa percepcijom kvalitete određenih aspekata vlastitog života, mišljenjem koje pojedinac ima o samom sebi kao i zadovoljstvom vlastitim životom. Primarni cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između zadovoljstva uspjehom i subjektivne procjene određenih aspekata života (zadovoljstvo financijama i zdravljem te procjena stresnosti protekle godine), samopoštovanja te zadovoljstva životom kod studenata učiteljskog studija (N= 100), dok su se kod učitelja razredne nastave (N= 32) ispitale ciljane relacije s obzirom na kontekst zadovoljstva uspjehom u profesionalnoj domeni. Svi sudionici bili su ženskog spola. Rezultati su pokazali kako kod skupine studenata postoji značajna pozitivna povezanost zadovoljstva uspjehom na studiju i zadovoljstva financijskim kao i zdravstvenim stanjem, te samopoštovanjem i zadovoljstvom životom. Kod skupine učitelja jedinim značajnim korelatom zadovoljstva uspjehom u profesionalnoj domeni pokazalo se zadovoljstvo financijama. Rezultati se tumače u kontekstu eventualnog utjecaja dobnih razlika ali i mogućih dobnih promjena, naravno uz suzdržavanje od konačnih zaključaka zbog prirode nacrta istraživanja. Kada se ispitivani konstrukti podvrgnu regresijskoj analizi sa zadovoljstvom uspjehom na studiju kao kriterijskom varijablom, jedinim značajnim prediktorom pokazuje se zadovoljstvo vlastitim zdravstvenim stanjem (studenti).
subjektivna procjena; akademski uspjeh; studenti; nastavnici
nije evidentirano
engleski
Some correlates of achievement satisfaction in teachers and teachers faculty students
nije evidentirano
subjective assessment; academic; achievement; students; teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
243-243.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-175-463-7
Podaci o skupu
21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
poster
11.04.2013-13.04.2013
Zagreb, Hrvatska