Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prepoznavanje bliskoznačnica hrvatskoga kao nematerinskog/drugog jezika u mlađim razredima osnovne škole (CROSBI ID 48570)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna Prepoznavanje bliskoznačnica hrvatskoga kao nematerinskog/drugog jezika u mlađim razredima osnovne škole // Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe / Cvikić, Lidija ; Petroska, Elena (ur.). Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2013. str. 297-306

Podaci o odgovornosti

Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna

hrvatski

Prepoznavanje bliskoznačnica hrvatskoga kao nematerinskog/drugog jezika u mlađim razredima osnovne škole

Učenici govornici manjinskoga romskog bajaškog materinskog jezika uključuju se u nastavni proces koji se izvodi po istom planu i programu kao i učenici kojima je hrvatski materinski jezik. Dosadašnja su istraživanja pokazala da međimurski učenici, bajaški govornici, tek donekle znaju međimurski dijalekt, a sa standardnim se hrvatskim najčešće susreću polaskom u školu. Obvezatna predškola u trajanju od tri do deset mjeseci nedostatna im je za usvajanje hrvatskoga kao drugog jezika koji im je zbog neizloženosti tom govoru jednak stranome jeziku. U radu se istražuje prepoznavanje pridjevskih bliskoznačnica hrvatskoga standardnoga jezika kod govornika bajaškoga romskog materinskog jezika. Istraživanje je provedeno s učenicima četvrtih razreda osnovne škole. Odabrani su zadatci dopunjavanja i prepoznavanja pridjevske bliskoznačnice. Leksičko-semantičke kompetencije učenika uspoređuju se s rezultatima istraživanja provedenog na učenicima govornicima hrvatskoga kao materinskog jezika. Problematizira se pitanje dostupnosti i jednakopravnosti obrazovanja.

govornici bajaškoga romskog jezika, četvrti razred, hrvatski kao drugi jezik, leksičko-semantičke kompetencije

nije evidentirano

engleski

Recognition or Synonims in Croatian as a Second Language at Lower Level of Primary School

nije evidentirano

Boyas-speaking students, four grade, croatian as second language, lexical-semantic competences

nije evidentirano

Podaci o prilogu

297-306.

objavljeno

Podaci o knjizi

Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe

Cvikić, Lidija ; Petroska, Elena

Zagreb: Hrvatsko filološko društvo

2013.

978-953-296-071-6

Povezanost rada

Filologija