Sustav za upravljanje troškovima korisnika na tržištu elektroničkih komunikacija (CROSBI ID 379554)

Mavrović, Igor Sustav za upravljanje troškovima korisnika na tržištu elektroničkih komunikacija / Podobnik, Vedran (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2013

Mavrović, Igor

Podobnik, Vedran

Sustav za upravljanje troškovima korisnika na tržištu elektroničkih komunikacija

Suvremena je ekonomija pod utjecajem stalnih promjena životnih navika ljudi. Kao i ostali entiteti koji traže svoje mjesto u većini sfera takvog tržišta, operatori telekomunikacijskih usluga (eng. telecommunications company, telco) suočavaju se s novim izazovima današnjice. Društveni aspekt odražava promjenu korisničkih navika, tehnološki aspekt bavi se evolucijom trendova u informacijsko-komunikacijskoj industriji (eng. Information and Communication Technology, ICT), dok poslovni aspekt podrazumijeva potrebu za inovativnim poslovnim rješenjima. Uporaba personalizacije jedan je od načina kojima se pokušava riješiti navedena problematika. Dosadašnji pomaci na tržištu većinom su se temeljili na tehnološkom napretku koji je omogućavao nove vrste usluga. Promjene u dostupnosti i načinu korištenja usluga, rezultirale su time da se pružatelji telekomunikacijskih usluga sve više okreću podizanju kvalitete svojih usluga kroz analizu ponašanja svojih korisnika. Vodeći se politikom koja podrazumijeva zadovoljstvo korisnika, a samim time i njihovu vjernost, operatori pokušavaju, ne umanjujući tržišnu profitabilnost, stvoriti partnerski odnos s korisnikom te personalizacijom usluga osigurati zadovoljstvo pruženom uslugom. Razumijevanje korisničkih zahtjeva te kvalitetna stvarno- vremenska analiza dostupnih podataka, predstavlja temelj novih načela i metoda pristupa postojećim i potencijalnim korisnicima. Na taj način, društveni aspekt tržišnog natjecanja postaje sve izraženiji te predstavlja bitan faktor za brojne napredne te korisnički orijentirane usluge. Cilj rada je predstavljanje razvoja ideje novog poslovnog pravca, modela potencijalne primjene na globalnom tržištu kroz koncepte i idejna rješenja te utjecaj tih koncepata na evoluciju telekomunikacijske industrije. Prvo poglavlje opisuje područja primjene personalizacije te zahtjeve koje personalizirani sustavi moraju ispuniti kako bi se korisnicima mogla pružiti visoka razine kvalitete usluga. U drugom poglavlju dan je pregled tržišnih koncepcija primjenjenih u interakciji poslovnih subjekata s korisnicima te njihov međusobni odnos i razlike. Treće poglavlje pruža uvid u strategije kojima se poslovni entiteti informacijsko- komunikacijske tehnologije pokušavaju prilagoditi uvjetima suvremenog tržišta elektroničkih komunikacija. Četvrto poglavlje opisuje korisnički profil kao osnovu primjene navedenih ideja kroz prikaz rezultata istraživačkih studija kojima su proučavani procesi profiliranja, u obliku smjernica za unapređivanje modela korisnika. U petom se poglavlju napominje važnost povjerenja korisnika u personalizirane sustave uzimajući u obzir privatnost i sigurnost podataka. Šesto poglavlje sadrži pregled sustava za terećenje telekomunikacijskih usluga u novoj generaciji mreža navodeći njihove prednosti i mane. Konačno, u sedmom poglavlju, model poosobljenog pristupa korisniku demonstriran je kroz studijski slučaj i praktični primjer personalizacije u sklopu kojeg je modelirana i implementirana usluga kontrole troškova.

tržište elektroničkih komunikacija; korisnički profil; CMR; CRM; upravljanje troškovima; kvaliteta usluge

System for managing user expenses on electronic communications market

electronic communications market; user profile; CMR; CRM; expense management; QoS