Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dichotic words test : metric properties (CROSBI ID 195546)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Heđever, Mladen ; Nikolić, Branko ; Fabijanović, Andrea Dichotic words test : metric properties // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 1; 49-64

Podaci o odgovornosti

Heđever, Mladen ; Nikolić, Branko ; Fabijanović, Andrea

engleski

Dichotic words test : metric properties

Istraživanje prikazuje rezultate ispitivanja razumijevanja dihotičkih riječi kod učenika nižih razreda osnovne škole koji su ispitani pomoću posebno konstruiranog Dihotičkog testa riječi. Ovaj test prezentira binauralno dvije različite riječi u isto vrijeme gdje se jedna riječ čuje na jednom uhu a istovremeno druga riječ na drugom uhu. Od učenika se traži da prvo ponovi riječ koju je čuo u jednom a zatim riječ koju je čuo u drugom uhu, iako su obje riječi istovremeno prezentirane. U drugom dijelu testa traži se od učenika da zamijeni redosljed davanja odgovora, tj. mora prvo ponoviti riječ iz lijevog pa zatim iz desnog uha. Ovim se testovima može procijeniti funkcija neuroloških veza auditornog sustava. Slabiji rezultati na testu mogu ukazivati na zakašnjeli razvoj i maturaciju središnjeg živčanog sustava, neurološke smetnje pa čak i oštećenja slušnih putova u SŽS. Nadalje, ovim je testom moguće procijeniti i dominantnost uha. Ukoliko su rezultati znatno bolji na lijevom uhu, moguće je da postoji oštećenje u području receptivnih auditornih centara u lijevoj hemisferi ili poteškoće u razvoju lijeve hemisfere koja je dominantna za govor i jezik. Veoma loši rezultati na ovom testu ukazuju na široki raspon poteškoća poput poremećaja slušnog procesiranja, jezičnih teškoća, teškoća u učenju i disleksije. Test sadrži po 15 parova riječi za svako uho. Ispitivanjem je obuhvaćeno 436 učenika prva četiri razreda osnovne škole dobnog raspona od 6, 5 godina do 11, 5 godina. Za utvrđivanje razine razumijevanja dihotičkih riječi kod učenika u nižim razredima osnovne škole izračunati su osnovni statistički pokazatelji te testirana normalnost distribucija frekvencija sumarnih varijabli. Za testiranje normalnosti distribucija frekvencija svih sumarnih varijabli Dihotičkih riječi kod učenika, primijenjen je Kolmogorov-Smirnov postupak. Da bi ispitali metrijska svojstva Testa izračunata je latentna struktura varijabli koje definiraju prostor razumijevanja dihotičkih riječi a dijagnostička valjanost Testa provedena je faktorska analiza pod komponentnim modelom. Osim za utvrđivanje valjanosti upitnika, faktorska analiza provedena je i zbog utvrđivanja njegove latentne strukture. Prethodno su rezultati normalizirani i standardizirani. Faktorskom analizom izdvojena su dva faktora koji tvore latentni prostor Dihotičkog testa riječi kod učenika nižih razreda osnovne škole. Prvi faktor predstavlja Uspješnost prepoznavanja dihotičkih riječi na lijevom uhu, a drugi dominantno predstavlja Uspješnost prepoznavanja dihotičkih riječi na desnom uhu kod učenika nižih razreda osnovne škole. Temeljem analize latentne strukture Dihotičkog testa riječi može se zaključiti da je ovo valjan instrument za mjerenje prepoznavanja dihotičkih riječi pa kao takav zadovoljava kriterij primjene u praktične svrhe. Metrijske karakteristike cjelokupnog Testa veoma su dobre. Pouzdanosti su izračunate na temelju Guttman-Nicewanderova mjera pouzdanosti, Cronbach-Kaiser-Caffreyeve (α) mjere pouzdanosti i Spearman-Brown-Kuder-Richardson-Cronbachova procjena pouzdanosti. Budući da su sve tri mjere pouzdanosti veće od 0, 875 može se predložiti da se navedeni Test bez ograničenja može koristiti kao instrument za procjenu razumijevanja dihotičkih riječi kod učenika u nižim razredima osnovne škole. Sve varijable Dihotičkog testa riječi imaju dobre donje granice pouzdanosti, valjanosti i diskriminativnosti.

disorders in auditory processing; dichotic words te

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49 (1)

2013.

49-64

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost