Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 195589)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Gazibara, Senka
hrvatski
Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju
U radu se holističkim i pedagoškim pristupom analizira aktivno učenje kao put prema uspješnom odgoju i obrazovanju. U današnjem društvu promjena i iznimno brze akumulacije znanja aktivno je učenje u odgojno-obrazovnim ustanovama imperativ za razvoj samostalnih, kreativnih, slobodnih, uspješnih pojedinaca i odgovornih građana. Naglašava se samoodređenje, samorad, samoorganizacija i samoupravljanje koje potiče modele aktivnog učenja, kao konstruktivistički model učenja i nastava usmjerena na djelovanje (integrativno učenje), učenje usmjereno na učenika, cjelovito učenje, iskustveno i suradničko učenje. Naime, kvalitetne i uspješne promjene u odgoju i obrazovanju, smatraju brojni znanstvenici (Bruner, 2000. ; Stoll i Fink, 2000. ; Hentig, 2007.), moguće je postići promjenom kulture učenja uvažavajući cjelovitost i integrativnost ljudskog bića, osobito u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja koje integrira sve tri domene učenja: kognitivnu, afektivnu i psihomotoričku te različite stilove, strategije, metode i postupke učenja. Na taj način do punog izražaja dolaze spoznajni, doživljajni i djelatni interesi učenja, odnosno, uvažava se činjenica da čovjek uči, razmišlja, osjeća i djeluje na različite načine. A upravo se aktivnim učenjem u suvremenoj školi potiče trajno razvijanje znanja, vještina i sposobnosti (kompetencije) učenika.
aktivno učenje; cjelovito učenje; holistički i pedagoški pristup; integrativno učenje; usmjerenost na učenika
nije evidentirano
engleski
Active Learning: a Path Towards Successful Education
nije evidentirano
active learning; holistic learning; holistic and pedagogical approach; integrative learning; focus on students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
62 (2 - 3)
2013.
375-389
objavljeno
0037-654X