Disfunkcionalna vjerovanja i emocionalne smetnje kod studenata (CROSBI ID 379759)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Goluban, Martina
Jokić-Begić, Nataša
hrvatski
Disfunkcionalna vjerovanja i emocionalne smetnje kod studenata
Kognitivne teorije pretpostavljaju da bi disfunkcionalna vjerovanja mogla biti povezana s nastankom psihičkih smetnji. Cilj ovog istraživanja Cilj ovog istraživanja bio je ispitati izraženost disfunkcionalnih vjerovanja s obzirom na izraženost simptoma depresivnosti, anksioznosti i stresa na studenstkom uzorku. Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 294 studenta sa 16 različitih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Za mjerenje disfunkcionalnih vjerovanja korištena je Skala disfunkcionalnih vjerovanja (DAS-A), a za mjerenje simptoma psihičkih smetnji Skala depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS-21). Većina sudionika ovog istraživanja je izvijestila o umjerenoj razini disfunkcionalnih vjerovanja. Pokazalo se da sudionici s većim brojem disfunkcionalnih vjerovanja imaju i više simptoma depresije, anksioznosti i stresa. Sudionici koji imaju izraženu smetnju na jednoj od podljestvica DASS-21 imaju značajno više disfunkcionalnih vjerovanja od sudionika koji na toj istoj podljestvici postižu rezultat u kategoriji normalnog (nemaju smetnju), što je najuočljivije kod depresivnosti. Nadalje, rezultati istraživanja su pokazali da postoji značajna razlika u izraženosti disfunkcionalnih vjerovanja s obzirom na kliničku izraženost pojedinih dimenzija smetnji utvrđenih na DASS-21. Sudionici bez kliničkog povišenja na podljestvicama imaju značajno manje disfunkcionalnih vjerovanja od sudionika koji imaju povišenja na dvije ili tri podljestvice.
disfunkcionalna vjerovanja; depresivnost; anksioznost; stres; studenti
nije evidentirano
engleski
Dysfunctional attitudes and emotional disturbances of students
nije evidentirano
dysfunctional attitudes; depression; anxiety; stress; students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
25.02.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb