Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastavna primjena književnih teorija na osnovi proza Ive Andrića (CROSBI ID 600122)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Sabljić, Jakov Nastavna primjena književnih teorija na osnovi proza Ive Andrića // Zadarski filološki dani IV / Božić, Rafaela ; Sambunjak, Slavomir (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2013. str. 177-204

Podaci o odgovornosti

Sabljić, Jakov

hrvatski

Nastavna primjena književnih teorija na osnovi proza Ive Andrića

U radu se zagovarano interpretacijsko stajalište zasniva na istodobnu čitanju književnih djela Ive Andrića iz perspektive, odnosno perspektiva različitih teorijskih pravaca: strukturalističkoga, feminističkoga, marksističkoga i arhetipskoga. Primjena književne teorije u nastavi vrlo je djelotvoran način povezivanja teorije i prakse. Takvim načinom rada djelatno se uključuju pojedini pravci, pristupi i metode u tumačenju različitih literarnih svjetova, otkrivaju se njihove pogodnosti za tumačenje djela te uvjeti njihove primjene. Na temelju rezultata takve nastave književnosti i provedenoga ispitivanja mišljenja studenata zaključivo je da su studenti izrazito motivirani za opisan način čitanja književnih djela, posebice ako je u analizu uključen i koji od stvaralačkih tipova zadataka. U radu se na konkretnim primjerima Andrićevih proza, romana i pripovijetki, predstavljaju u praksi primijenjeni metodički modeli. Također se nakon razrade aktualiziranih teorijskih pravaca iznose mogućnosti njihove primjene u srednjoškolskoj nastavi. Budući da već postoji čitanka/udžbenik oblikovan u skladu s višesmjernom analizom književnih tekstova, istaknut će se prednosti i nedostaci toga izdanja. U zaključku se naglašavaju potrebni uvjeti za opisan tip analize: a) studenti/učenici moraju biti dobro upoznati s osnovnim postavkama pojedinih književnih teorija, b) za takvu nastavnu obradu djela trebaju biti unaprijed odabrana, c) broj gledišta valja biti ograničen istodobno na njih nekoliko, d) studentima/učenicima najprije treba predstaviti sažetak jednoga djela istodobno interpretiranoga s više književnoteorijskih motrišta.

analiza; Ivo Andrić; književne teorije; nastava književnosti; proza

nije evidentirano

engleski

Classroom application of literary theories on the basis of Ivo Andric's fiction

nije evidentirano

analysis; Ivo Andrić; literary theories; teaching literature; fiction

nije evidentirano

Podaci o prilogu

177-204.

2013.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zadarski filološki dani IV

Božić, Rafaela ; Sambunjak, Slavomir

Zadar: Sveučilište u Zadru

1846-4995

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano