Potrošačka kultura i konzumerizam (CROSBI ID 10649)
Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije
Podaci o odgovornosti
Čolić, Snježana
hrvatski
Potrošačka kultura i konzumerizam
Prilozi u ovoj knjizi predstavljaju doprinos u promišljanju kako potrošačke kulture i društva tako i konzumerizma kao dominantne ideologije suvremenoga kapitalizma. Potrošačka kultura analizirana je iz različitih teorijskih perspektiva, uključujući uzroke i posljedice konzumerizma u okviru socio-kulturnoga konteksta Hrvatske.U prvome poglavlju Snježana Čolić raspravlja o globalnoj potrošačkoj kulturi neoliberalnoga kapitalizma i održivosti. Suvremena potrošačka kultura i konzumerizam, kao dominantna ideologija suvremenoga kapitalizma, temelje se na načelima tržišne kompetitivnosti i ideje stalnoga rasta.U drugom poglavlju Krešimir Peračković analizira osnovne pojmove u sociologiji potrošnje, pri čemu potrošnji pristupa multidisciplinarno, iz perspektive sociologije, ekonomije, demografije i psihologije. Društvenom relevantnošću robe bavi se Martin Lojkić u trećem poglavlju, a u četvrtom poglavlju Hajrudin Hromadžić analizira konzumerizam kao pogonsku snagu ideologije kasnoga kapitalizma. U petome poglavlju Igor Duda bavi se potrošačkom kulturom iz perspektive hrvatske prošlosti, u razdoblju između 1950-ih do 1980-ih godina, što predstavlja pogled u povijest konzumerizma u socijalizmu. U šestom poglavlju Ivan Burić analizira banke kao trgovce novcem i kao arhitekte potrošačkoga subjektiviteta, a trgovački centar kao reprezentativno mjesto potrošačkog društva tema je sedmog poglavlja, autorice Sanje Stanić. U osmom poglavlju knjige Tihana Štojs analizira razloge zbog kojih je potrošnja postala jednim od mehanizama za oblikovanje osobnoga identiteta u postmodernome vremenu, a u posljednjem, devetom poglavlju knjige Katica Stažić piše o društvenom otporu konzumerizmu, razmatrajući neke antikonzumeristički pokrete.
potrošačka kultura; konzumerizam; potrošnja; potrošačko društvo; sociologija potrošnje; antikonzumerizam
nije evidentirano
engleski
Consumer Culture and Consumeirsm
nije evidentirano
consumer culture; consumerism; consumption; consumer society; sociology of consumption; anti-consumerist movements
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
2013.
978-953-7964-00-9
206
objavljeno