Hrvatska i Mediteran, geopolitički aspekti (CROSBI ID 10659)

Autorska knjiga | ostalo

Vujić, Jure Hrvatska i Mediteran, geopolitički aspekti. Zagreb: Diplomatska akademija Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija Republike Hrvatske, 2008

Vujić, Jure

Hrvatska i Mediteran, geopolitički aspekti

Knjiga analizira geopolitičko značenje Hrvatske u regiji Mediterana. Analitični pregled autora artikulira dvije međuovisne odrednice – "geopolitiku" i "geostrategiju" – koje su važne za prepoznavanje i pozicioniranje Hrvatske kao aktivnoga regionalnog subjekta i aktera u geoprometnim i geostrateškim energetskim pravcima i vojno-sigurnosnim sustavima regije. Kroz svoja četiri poglavlja ("Opći prikaz geopolitičkog značenja regije Mediterana", "Geopolitički položaj RH u regiji Mediterana", "Prometno-energetsko značenje RH u regiji Mediterana", "Geopolitičko vojno-sigurnosno značenje RH u regiji Mediterana“), knjiga analizira realnosti i nedostatke geopolitičkog položaja u regiji te određuje one geopolitičke, geostrateške, geoprometne, energetske i vojno-sigurnosne postojeće i potencijalne čimbenike koji su odlučujući za utvrđivanje geopolitičke uloge i pozicioniranje RH u svim inicijativama regije. Također se raščlanjuju regionalni pristup EU-a i američki globalni pristup regiji te strategije geopolitičkog proširenja NATO-a na južni Mediteran.

Hrvatska; geopolitika; Mediteran; energetika; sigurnost

Croatia and the mediterranean, geopolitical aspects

Croatia; geopolitics; mediterranenan; energy; security