Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta (CROSBI ID 195914)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Jukić, Renata Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 2; 241-265

Podaci o odgovornosti

Jukić, Renata

hrvatski

Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta

Današnjoj se školi zamjeraju mnogi nedostatci. Jedan od njih definitivno je krucijalna međusobna nepovezanost nastavnih sadržaja različitih predmeta, ali i nedovoljna povezanost školskih sadržaja sa svakodnevnim znanjima i iskustvima učenika, kao i sa zbivanjima u aktualnom vremenu. Nabrojani se nedostatci vrlo često vežu upravo uz nastavu prirodoznanstvene skupine predmeta čije sadržaje učenici uglavnom doživljavaju “teškima”, “beživotnima”, neiskustvenima… Stoga imperativ razmišljanja o suvremenoj nastavi mora biti povezivanje prirodoznanstvenih nastavnih sadržaja sa sadržajima predmeta iz društvene i humanističke skupine, ali i sa svakodnevnim učeničkim iskustvima. Konstruktivistički pristup nastavi počiva na pretpostavci da se proces učenja odvija temeljem osobne konstrukcije i rekonstrukcije znanja koje nastaje kao rezultat učeničkih interakcija sa prirodnim svijetom u određenom sociokulturnom kontekstu, uz dinamičko posredovanje njihovih prethodnih znanja. Konstruktivizam kao teoriju poučavanja proizašlu iz teorije učenja vidimo poveznicom (kroz elemente konstruktivističkog poučavanja: aktivizam, autentično učenje, višestruka perspektiva i suradničko učenje), između samo naoko odvojenih područja znanosti koja iako uglavnom egzistiraju kao antiteze, danas zahtijevaju holistički, interdisciplinarni, kroskurikulumski pristup pri poučavanju.

konstruktivizam; nastava; prirodnoznanstveni / društveni predmeti

nije evidentirano

engleski

Constructivism as a link between teaching contents of scientific and social subjects

nije evidentirano

constructivism; teaching; scientific/social subjects

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (2)

2013.

241-265

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija