Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika (CROSBI ID 380311)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Marijana Kovačić
Jelena Kuvač Kraljević
hrvatski
Ovladanost predvještinama čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika
Predvještinama čitanja i pisanja određuju se sposobnosti koje se razvijaju kod djeteta prije razdoblja početnoga učenja čitanja i pisanja te koje potiču proces opismenjavanja. Za razliku od drugih nacionalnih manjina u Hrvatskoj, romska nacionalna manjina nema plan i program obrazovanja prema vlastitom jeziku već se obrazuju prema planu i programu za hrvatske govornike. Međutim, poznato je da započinju obrazovanje s nedovoljnim znanjem hrvatskog jezika te da pri upisu u školski sustav ne postoji sustavna procjena njihove jezične spremnosti za polazak u školu. Sukladno tome cilj ovog rada bio je ispitati ovladanost jezičnim i vizulanim preduvjetima nužnim za ovladavanje čitanja i pisanja kod predškolske djece govornika romskog jezika. U ispitivanju je korišten PredČiP test te su postignuća ispitanika (N=13) uspoređena s postignućima jednojezičnih govornika hrvatskoga jezika. Analiza rezultata pokazala je da ispitanici nisu ovladali jezičnim i vizualnim preduvjetima nužnim za ovladavanjem čitanja i pisanja što je posljedica nedovoljnog znanja hrvatskoga jezika i specifičnosti romske kulture.
predvještine čitanja i pisanja; djeca pripadnici romske nacionalne manjine u Hrvatskoj; jezični preduvjeti; vizualni preduvjeti
nije evidentirano
engleski
Prerequisites of reading and writing in preschool children speakers of Roma language
nije evidentirano
prerequisites of reading and writing; speakers of Roma language; language and visual prerequisites
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
07.10.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb