Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problemsko-stvaralački pristup djelu Smrt Smail-age Čengića Ivana Mažuranića (CROSBI ID 600759)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Bede, Ana Problemsko-stvaralački pristup djelu Smrt Smail-age Čengića Ivana Mažuranića // Ivan Mažuranić (1814-1819) i Crna Gora / Milorad Nikčević (ur.). Osijek : Cetinje: HCDP “Croatica-Montenegrina” RH, CKD Montenegro-Montenegrina u Osijeku & Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje, 2011. str. 213-230

Podaci o odgovornosti

Bede, Ana

hrvatski

Problemsko-stvaralački pristup djelu Smrt Smail-age Čengića Ivana Mažuranića

Smrt Smail-age Čengića, čuveni ep Ivana Mažuranića, obrađuje se kao nastavna jedinica u nastavi književnosti u osnovnoj i srednjoj školi, a prisutan je i velikoj mjeri u brojnim čitankama i udžbenicima hrvatskog jezičnog područja za osnovne i srednje škole. Problemsko-stvaralački nastavni sustav doživljava potvrdu u suvremenom metodičkom pristupu nastavi. U problemskoj nastavi u glavnoj je ulozi učenik, dok je zadaća učitelja učenika zainteresirati, a nastavu organizirati i usmjeriti. Na nastavnom se satu ostvaraju:stvaranje problemske situacije, definiranje problema, samostalan rad učenika te analiza rezultata. Učenici sami dolaze do spoznaja metodom istraživanja. Pri njihovom prvom susretu s Mažuranićevim epom, učenici trebaju spoznati ep kao književnu vrstu, i to - u skladu s zakonitostima problemsko-stvaralačkog nastavnog pristupa-istražujući njegovu strukturu, usponskih elemenata, usmjeravani od vještog nastavnika. U svom drugom susretu s ovim djelom, učenici, nešto sariji i mudriji, sposobni su proniknuti u tajne Mažuranićeva osebujnog jezika i stila, kao i u zamršenu tehniku i originalne motive i simbole slavnog epa. Pri određivanju djela Smart Smail-age Čengića na nastavnom satu problemsko-stvaralačkim pristupom, nastavniku je jako važna motivacija koja će pobuditi interese učenika za zadanu temu, kako bi saznao njihove estetske doživljaje i stavove prema likovima i njihovim postupcima. Problemska se situacija stvarati različitim izjavama o Smail-aginom karakteru i definirati problem - je li Smail-aga junak ili nasilnik. Učenici samostalno istražuju problem dosjećajući se osobina glavnog lika. Po završetku istraživanja učenici iznose svoje rezultate (psihološku i vanjsku karakterizaciju lika), nakon čega slijedi analiza rezultata. Nakon korekcije rezultata, učenici zaključuju i smislu i pouci određenog djela (npr.Svako se nasilje treba osuditi).

Smrt Smail-age Čengića; Ivan Mažuranić; Problemsko - stvaralački pristup

nije evidentirano

engleski

A problem and creative approach to Ivan Mažuranić's Smrt Smail-age Čengića

nije evidentirano

Death of Smail-aga Čengić; Ivan Mažuranić; A problem and creative approach

nije evidentirano

Podaci o prilogu

213-230.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ivan Mažuranić (1814-1819) i Crna Gora

Milorad Nikčević

Osijek : Cetinje: HCDP “Croatica-Montenegrina” RH, CKD Montenegro-Montenegrina u Osijeku & Institut za crnogorski jezik i jezikoslovlje

978-953-7589-07-3

Podaci o skupu

Dani Ivana Mažuranića (1814-1890) u Crnoj Gori

predavanje

01.01.2011-01.01.2011

Cetinje, Crna Gora

Povezanost rada

Pedagogija