Povezanost strategija učenja i motivacije s uspjehom u stranome jeziku (CROSBI ID 380418)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Spasojević, Ana
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Povezanost strategija učenja i motivacije s uspjehom u stranome jeziku
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost korištenja strategija učenja i motivacije s uspjehom u stranome jeziku. Pri tome je ispitana povezanost korištenja strategija učenja i uspjeha u stranome jeziku, povezanost motivacije s uspjehom u stranome jeziku te ukupan doprinos motivacije i korištenja strategija učenja u objašnjenju uspjeha u učenju jezika. Ispitanici su bili učenici jedne opće gimnazije u Zagrebu i svima je prvi strani jezik engleski. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 240 ispitanika, koji su se razlikovali s obzirom na spol, dob, razred, godine učenja engleskog jezika, završnu ocjenu iz engleskog jezika, važnost učenja engleskog jezika i užitak u učenju engleskog jezika. Svi sudionici ispunili su papir-olovka upitnik na početku nastave, u prisutnosti ispitivača. U ovome istraživanju korišten je Strategy Inventory for Language Learning – SILL, Motivated Strategies for Learning Questionnaire- MSLQ i Upitnik općih podataka o ispitaniku i stranim jezicima koje uči. Nakon provedene statističke obrade podataka pokazalo se kako je s uspjehom u engleskom jeziku povezano korištenje afektivnih i kognitivnih strategija. Od mjera motivacije s uspjehom u engleskom jeziku povezana su intrinzična motivacija i procjena samoefikasnosti za učenje i izvedbu. Motivacija i korištenje strategija učenja zajedno objašnjavaju ukupno 19, 8% uspjeha u engleskom jeziku. Pokazalo se i kako su motivacija ispitanika i korištenje strategija učenja povezani sa nekim sociodemografskim karakteristikama učenika i sa nekim varijablama vezanim uz učenje stranih jezika.
uspjeh u učenju stranoga jezika; SILL; MSLQ; učenici; strategije učenja; motivacija; sociodemografske karakteristike
nije evidentirano
engleski
Language learning success: correlation with motivation and language learning strategies
nije evidentirano
success in foreign language learning; SILL; MSLQ; students; language learning strategies; motivation; socio-demographic characteristics
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39
03.10.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb, Hrvatska