POVEZANOST UČENIČKE PERCEPCIJE RODITELJSKOG PONAŠANJA I ŠKOLSKOG USPJEHA (CROSBI ID 380434)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bonifačić, Ivana
Zloković, Jasminka
hrvatski
POVEZANOST UČENIČKE PERCEPCIJE RODITELJSKOG PONAŠANJA I ŠKOLSKOG USPJEHA
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost procijenjenog roditeljskog ponašanja (kroz dimenzije prihvaćanja i odbacivanja, posebno za majku i posebno za oca) i školskog uspjeha učenika. U istraživanju je sudjelovalo 79 učenika i 53 učenice 7. i 8. razreda četiriju osnovnih škola na otoku Krku. Mjerni instrument koji je korišten pri procjeni roditeljskog ponašanja je Skala KOBI, odnosno Skala kvalitete obiteljskih interakcija (Vulić – Prtolić, 2002.), a školski uspjeh ispitan je upitnikom Školski uspjeh koji slijedi nakon skale. Analizom rezultata istraživanja utvrđena je povezanost ponašanja roditelja i školskog uspjeha, uz mnogo međusobnih korelacija i nekoliko statistički značajnih korelacija. Značajna negativna korelacija zabilježena je između općeg uspjeha ispitanika i odbacivanja od strane oca (r = -0, 21), što znači da ispitanici koji procjenjuju veće odbacivanje od strane oca, imaju lošiji opći uspjeh. Također je utvrđena i značajna negativna korelacija u vezi između odbacivanja od strane oca i prosjeka ocjena iz hrvatskog jezika (r = -0, 20) što nam pokazuje da ti ispitanici imaju i lošiji prosjek ocjena iz hrvatskog jezika.
zadovoljstvo obitelji; odbacivanje i prihvaćanje roditelja; školski uspjeh;
nije evidentirano
engleski
Relationship between perceived parental behaviour and rejection and the school performance of their children
nije evidentirano
family contentment; parent rejection and acceptance; academic achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
10.09.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka