Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

NASILJE MEĐU UČENICIMA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA (CROSBI ID 380438)

Ocjenski rad | diplomski rad

Jeletić, Ivana NASILJE MEĐU UČENICIMA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA / Zloković, Jasminka (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2013

Podaci o odgovornosti

Jeletić, Ivana

Zloković, Jasminka

hrvatski

NASILJE MEĐU UČENICIMA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Nasilje među djecom označava niz negativnih ponašanja usmjerenih prema drugom učeniku s ciljem da se povrijedi žrtvu. Popularnošću interneta i društvenih mreža nasilje među djecom dobilo je novi medij širenja. Najčešći oblici nasilja na društvenim mrežama su verbalno i socijalno nasilje. Društvene mreže omogućile su dostupnost velikog broja informacija o korisniku, a internet anonimnost nasilnika što posljedice nasilja čini još težima. Primarni cilj ovoga istraživanja bio je ispitati pojavnost nasilja na društvenim mrežama među učenicima viših razreda osnovne škole. Nastojalo se ispitati koriste li učenici društvene mreže, koje su navike učenika pri njihovu korištenju, jesu li svijesni pojave nasilja na društvenim mrežama, kako reagiraju na nasilje te koje prijedloge za smanjenje nasilja na društvenim mrežama daju. 95, 9% ispitanih učenika koristi društvene mreže pri čemu je najpopularnija društvena mreža Facebook. Učenici prosječno koriste dvije društvene mreže te otvaraju dva profila na pojedinoj društvenoj mreži. Najveći broj učenika profil na društvenoj mreži posjećuje svakodnevno te pri jednom posjetu ondje provodi manje od jedan sat. Učenici prosječno imaju 416 prijatelja na društvenim mrežama. Pritom najveći broj njih ima između 100 i 400 prijatelja od čega gotovo sve ili većinu osobno poznaje te svi oni mogu vidjeti informacije objavljene na njegovu profilu. Najveći broj učenika neka nasilna ponašanja ne smatra nasilnima te pogrešno percipira svoj status žrtve, nasilnika ili promatrača. Istraživanje je pokazalo i da je nasilje na društvenim mrežama među učenicima prisutno više od očekivanog (postavljena je hipoteza da najveći broj učenika nije nikada nije doživio ili počinio nasilje na društvenim mrežama, ali je bio svjedokom nasilja.). 72, 8% ispitanih učenika doživio je nasilje na društvenim mrežama. Pritom je veći broj djevojčica žrtava nasilja u odnosu na dječake, a najveći broj žrtava je u 7. razredu (svi ispitani učenici). Najčešća ponašanja koja žrtve doživljavaju su korištenje ružnih riječi, vrijeđanje i ruganje, provaljivanje u njihov profil i pisanje neistina o njima. Česti osjećaji žrtava nasilja su nelagoda te ljutnja i bijes, ali i odsustvo ikakvih osjećaja, a česte reakcije ignoriranje nasilja i blokiranje nasilnika. 50, 0% učenika počinilo je nasilje na društvenim mrežama pri čemu je veći broj nasilnika među djevojčicama i starijim učenicima. Najčešći oblici nasilja kojima se učenici služe su korištenje ružnih riječi i vrijeđanje i ruganje vršnjacima. Gotovo 50% učenika barem je jednom doživjelo i počinilo nasilje na društvenim mrežama, 78, 7% svjedočilo je nasilju. Pritom je veći broj svjedoka ponovno među djevojčicama, dok nasilju svjedoči više od 50% učenika neovisno o dobi. Ispitani učenici svjedoče svim ponuđenim nasilnim ponašanjima na društvenim mrežama, a viđeno nasilje najčešće ignoriraju. Prijedlozi koje učenici navode da bi se smanjilo vršnjačko nasilje na društvenim mrežama možemo podijeliti u nekoliko skupina: mjere koje trebaju poduzeti učenici, mjere koje trebaju poduzeti odrasli, mjere koje trebaju poduzeto društvene mreže i ne postoje mjere kojima se može smanjiti nasilje među učenicima na društvenim mrežama.

vršnjačko nasilje; elektroničko nasilje; društvene mreže; žrtva; nasilnik; promatrač

Peer violence means a lot of negative behaviors directed toward another student in order to harm the victim. The popularity of the internet and social network bullying were given a new medium to spread. The most common forms of violence on social networks are verbal and social violence. Social networks have enabled the availability of a series of informed decisions to the user, and internet anonymity thugs as the consequences of electronic violence makes it even more difficult to direct bullying. The primary objective of this study was to investigate the prevalence of violence in the social networks among students in higher grades of primary school. Also, to examine whether students use social networks, what their habits in the use of social networks are, are they aware of violence on social networks, how they react to violence, and which suggestions to reduce violence on social networks they propose. 95.9% of students use social networks while the most popular social network is Facebook. Students use two social networks and create two profiles on each social network. The largest number of students visits social network every day and in one visit they spend less than one hour. Stud

engleski

PEER VIOLENCE ON SOCIAL NETWORKS

nije evidentirano

peer violence; cyberbullying; social networks; victim; bully; witness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

99

18.09.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija