Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prikaz obitelji u dječjim slikovnicama za djecu predškolske dobi (CROSBI ID 380440)

Ocjenski rad | diplomski rad

Debeljak, Josipa Prikaz obitelji u dječjim slikovnicama za djecu predškolske dobi / Zloković, Jasminka (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2013

Podaci o odgovornosti

Debeljak, Josipa

Zloković, Jasminka

hrvatski

Prikaz obitelji u dječjim slikovnicama za djecu predškolske dobi

U radu se ispitivala problematika potpune i nepotpune obitelji, zastupljenost tradicionalnih obiteljskih vrijednosti u odnosu na suvremene te tradicionalna uloga pojedinih članova u obitelji. Analizirano je sedamnaest slikovnica hrvatskih autora u periodu od 1997. do 2013. godine za djecu predškolske dobi. Rad se bavi proučavanjem sadržaja vezanih uz obitelj, obiteljske vrijednosti te ulogu roditelja u odgoju i socijalizaciji djece s obzirom da su slikovnice izvor dječjih edukativnih spoznaja o sebi i drugim ljudima. Rezultati istraživanja pokazuju kako su u slikovnicama najčešće prikazane tradicionalne obitelji s oba roditelja koja žive u bračnoj zajednici sa tradicionalnom podjelom uloga između njezinih članova, otac ekonomski brine za obitelj, a majka vodi brigu za djecu i obavlja kućanske poslove. Socijalizacija djece odvija se izvan obitelji u obrazovnim ustanovama i kroz druženje sa vršnjacima. Slikovnice prenose sliku tople obitelji čija je funkcija pružanje ljubavi i sigurnosti. Prikazani su članovi šire obitelji, najviše baka i djed koji imaju važnu ulogu u obitelji, pomažu u odgoju kada su roditelji zaposleni. Potvrđeno je da majke u odnosu na očeve provode više vremena u različitim aktivnostima s djecom, a socio-ekenomski status u slikovnicama ističe se kao pozitivan.

obitelj; obitelj u slikovnicama za djecu predškolske dobi; tradicionalne i suvremene obitelji

This paper is about complete and incomplete families, number of traditional family values in comparison with modern and traditional roles of each family member. Seventeen books by Croatian authors from 1997 to 2013 that are written for preschool children were analyzed. The paper studies everything associated with family, family values and parents’ roles in education and socialization of their children considering that books are the source of kids’ educational knowledge about themselves and others. Research shows that books mostly present traditional families with both parents living in a marriage with the most common roles for every member ; father takes care of family economically while mother does all the house work and raises children. Kids socialize outside of the family in educational institutions and through other kids their age. Books give away a picture of a warm family by giving love and safety to all the members. They also show wider family, usually grandparents who have important role in family, they help with raising children when parents are too busy. It is confirmed that mothers spend more time in different activities with their children than fathers ; socio-econo

engleski

A family study in preschool children book

nije evidentirano

family; family in preschool children book; traditional and modern families.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

88

18.09.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija