Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: Razvojne promjene i uloga u školskom postignuću (CROSBI ID 601371)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Babić Čikeš, Ana ; Buško, Vesna Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: Razvojne promjene i uloga u školskom postignuću // Naučno - stručni skup Savremeni trendovi u psihologiji, Filozofski fakultet, Novi Sad, 11-13. oktobar 2013., Knjiga sažetaka / Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Odsek za psihologiju (ur.). Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013. str. 200-201

Podaci o odgovornosti

Babić Čikeš, Ana ; Buško, Vesna

hrvatski

Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: Razvojne promjene i uloga u školskom postignuću

Ovaj rad bavi se razvojnim promjenama emocionalnih sposobnosti u ranoj adolescenciji te istražuje njihov samostalni doprinos u objašnjenju prilagodbe učenika te dobi u školskom okruženju. Emocionalna inteligencija (EI) operacionalizirana je na dva načina: testovima učinka i vršnjačkim procjenama. Provedeno je longitudinalno istraživanje s tri točke mjerenja, a ovdje će se prezentirati podaci prikupljeni u prvoj vremenskoj točki. Učenici viših razreda osnovne škole (N=561) dobi od 10 do 15 godina rješavali su tijekom dva školska sata nekoliko testova emocionalne inteligencije (Test opažanja emocionalnog sadržaja u slikama, Test analize emocija, Test upravljanja emocijama), Mill Hill ljestvicu rječnika i upitnik za mjerenje osobina ličnosti prema petofaktorskom modelu (IPIP 35). Od učenika su također prikupljeni podaci o njihovim školskim ocjenama (prosječan uspjeh i uspjeh iz pojedinačnih predmeta na kraju prethodne školske godine). Vršnjačke procjene prikupljene su metodom imenovanja s tri pozitivna i tri negativna odabira. Analiza spolnih razlika pokazala je da djevojčice postižu više rezultate na svim mjerama emocionalne inteligencije i Mill Hill ljestvici rječnika, pa su statističke analize provedene odvojeno za dječake i djevojčice. MANOVA je pokazala da među kohortama dječaka postoje razlike u rezultatima na testovima emocionalne inteligencije (F(3, 303)= 2.431, p<.05, Wilksova λ=.931, parcijalni ε2=.024), kao i među kohortama djevojčica (F(3, 252)=7.445, p<.001, Wilksova λ=.775, parcijalni ε2=.082). Daljnje analize su pokazale da dječaci šestih razreda imaju statistički značajno niže rezultate na Testu analize emocija, u usporedbi s dječacima sedmih i osmih razreda. Razlike među kohortama djevojčica prisutne su na sva tri testa EI i sugeriraju prednost starijih djevojčica. Hijerarhijskom regresijskom analizom ispitali smo kriterijsku valjanost mjera EI te se pokazalo da od svih mjera samo vršnjačke procjene značajno doprinose objašnjenju školskog uspjeha. Rezultati našeg istraživanja upućuju na spolno specifične razvojne promjene emocionalnih sposobnosti u ranoj adolescenciji te na značajnu ulogu EI u predviđanju školskog uspjeha. Osim toga, uočena je i važnost uključivanja različitih načina mjerenja sposobnosti EI u istraživanja tog konstrukta.

emocionalna inteligencija; adolescencija; razvoj; školsko postignuće

nije evidentirano

engleski

Emotional intelligence in early adolescence: Developmental changes and the role in school achievement

nije evidentirano

emotional intelligence; adolescence; development; school achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

200-201.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Naučno - stručni skup Savremeni trendovi u psihologiji, Filozofski fakultet, Novi Sad, 11-13. oktobar 2013., Knjiga sažetaka

Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Odsek za psihologiju

Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

978-86-6065-174-9

Podaci o skupu

Naučno-stručni skup "Savremeni trendovi u psihologiji"

predavanje

11.10.2013-13.10.2013

Novi Sad, Srbija

Povezanost rada

Psihologija