Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi prema školovanju i međuetnički odnosi djece i mladih u Žepču (CROSBI ID 380766)

Ocjenski rad | diplomski rad

Trifunović, Lena Stavovi prema školovanju i međuetnički odnosi djece i mladih u Žepču / Čorkalo Biruški, Dinka (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2013

Podaci o odgovornosti

Trifunović, Lena

Čorkalo Biruški, Dinka

hrvatski

Stavovi prema školovanju i međuetnički odnosi djece i mladih u Žepču

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove prema školovanju i međuetničkim odnosima te izraženost etničkog identiteta i patriotizma kod učenika osnovne i srednjih škola u Žepču (Bosna i Hercegovina). U Žepču, kao multietničkom i postkonfliktnom društvu, nalazimo primjer podjele u obrazovanju prema etničkom ključu. U istraživanju je sudjelovalo 384 sudionika, 225 učenika hrvatskog programa i 159 učenika bosanskog programa osnovne i srednje škole. Ispitani su stavovi prema pojedinim aspektima školovanja (vrijednost obrazovanja, školska integracija, socijalna integracija, tolerancija različitosti, asimilacija i poučavanje vjeronauka u školama) izraženost etničkog identiteta, sklonost diskriminiranju zbog etničke pripadnosti, priroda međuetničkog kontakta i patriotizam u smislu izraženosti građanskog i etničkog razumijevanja države. Rezultati pokazuju da svi učenici pozitivno procjenjuju vrijednosti obrazovanja, toleranciju različitosti i školsku integraciju, iako učenici bosanskog programa ove stavove procjenjuju značajno pozitivnije. Učenici bosanskog programa imaju pozitivan stav prema socijalnoj integraciji i asimilaciji, dok učenici hrvatskog programa imaju neutralan stav prema socijalnoj integraciji i negativan stav prema asimilaciji. Etnički identitet izraženiji je kod učenika hrvatskog programa. Učenici bosanskog programa izvještavaju o više međuetničkih prijateljstava, dok je kod učenika hrvatskog programa međuetnički kontakt uglavnom na razini poznanstva i skloniji su diskriminiranju na etničkoj osnovi. Učenici bosanskog programa imaju izraženiji građanski patriotizam, dok se etnički patriotizam kod učenika ne razlikuje značajno s obzirom na program.

stavovi prema školovanju; neđuetnički odnosi; etnički identitet; patriotizam

nije evidentirano

engleski

Attitudes towards education and interethnic relations among children and young people in Žepče

nije evidentirano

attitudes towards education; interethnic relations; ethnic identity; patriotism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28

02.07.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija